تبلیغات

موضوعات

ورود کاربران

عضويت سريع

    نام کاربری :
    رمز عبور :
    تکرار رمز :
    موبایل :
    ایمیل :
    نام اصلی :
    کد امنیتی :
     
    کد امنیتی
     
    بارگزاری مجدد

آمار

    آمار مطالب آمار مطالب
    کل مطالب کل مطالب : 37
    کل نظرات کل نظرات : 0
    آمار کاربران آمار کاربران
    افراد آنلاین افراد آنلاین : 1
    تعداد اعضا تعداد اعضا : 0

    آمار بازدیدآمار بازدید
    بازدید امروز بازدید امروز : 12
    بازدید دیروز بازدید دیروز : 6
    ورودی امروز گوگل ورودی امروز گوگل : 0
    ورودی گوگل دیروز ورودی گوگل دیروز : 2
    آي پي امروز آي پي امروز : 4
    آي پي ديروز آي پي ديروز : 4
    بازدید هفته بازدید هفته : 63
    بازدید ماه بازدید ماه : 207
    بازدید سال بازدید سال : 1,739
    بازدید کلی بازدید کلی : 9,956

    اطلاعات شما اطلاعات شما
    آی پی آی پی : 3.147.55.42
    مرورگر مرورگر : Safari 5.1
    سیستم عامل سیستم عامل :
    تاریخ امروز امروز : جمعه 28 اردیبهشت 1403

الگوریتم مرغ مگس خوار

الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل (Hummingbird Algorithm Google) چیست؟

هدف اصلی آن، بهینه‌سازی جستجوی کاربران است. بر خلاف الگوریتم پاندا و الگوریتم پنگوئن که در ابتدا به عنوان افزونه (add-ons) به الگوریتم ‌های موجود در گوگل اضافه شدند، مرغ مگس خوار از ابتدا به عنوان یک الگوریتم اصلی برای بهینه‌سازی جستجوی کاربران تعریف و عرضه شده است.

تمرکز اصلی آن بر روی عبارات است و این امکان را به گوگل می‌دهد که بتواند عبارات جستجو شده را به طور کامل تجزیه و تحلیل کند و سرعت دسترسی کاربران به نتایج را افزایش دهد. با توجه به این تعریف متوجه می‌شویم که گوگل نام مناسبی برای آن انتخاب کرده است.

 

دلیل نامگزاری الگوریتم مرغ مگس خوار توسط گوگل

مرغ مگس خوار پرنده‌ای است کوچک و باهوش که دو ویژگی دقت و سرعت را در کنار یکدیگر دارد. الگوریتم گوگل نیز سعی می‌کند با درک دقیق مفهوم عبارت جستجو شدهدر کمترین زمان و بیشترین سرعت، همان نتایجی را به کاربر نمایش دهد که کاربر به دنبال آن‌ها می‌باشد.

 

چگونه الگوریتم مرغ مگس خوار جستجوی گوگل را تغییر داد ؟

از پاییز سال 2013، تاثیر خود را بر روی نتایج میلیاردها جستجو گذاشته و برای کاربران، صفحه‌ی نتایج شخصی‌تر و صمیمی‌تری از جستجو را فراهم کرده است. البته نباید فراموش کنیم که پاسخ‌دهی گوگل در میکرو ثانیه به سوالات متنی در نتیجه تغییرات گسترده‌ای در طول 20 سال این موتور جستجو است، اما امروزه نتایج، دیگر بر اساس کلمات کلیدی خاص مشخص نمی‌شوند و کل عبارت مورد توجه قرار می‌گیرد.

مرغ مگس خوار جستجویی که ما انجام داده‌ایم را درک می‌کند و معنای آن را در نتایجی که به کاربران نمایش می‌دهد لحاظ میکند.

برای اینکه بتوانید کاملا اهمیت به روزرسانی مرغ مگس خوار را درک کنید، با ما همراه شوید تا به شما نشان دهیم که جستجو قبل از این به روزرسانی در گوگل به چه شکلی بوده و این الگوریتم برای چه کاری طراحی شده و چرا واقعا زندگی ما را تغییر داده است.

 

جستجو قبل از الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل به چه شکل بود ؟

در تابستان 2013، اصول SEO کم و بیش شبیه به همان چیزی بود که امروزه از آن استفاده می‌کنیم. ما در آن زمان هم در عصر «محتوای عالی» زندگی می‌کردیم و به حمایت لینک‌ها (خرید لینک و یا ساخت لینک) در وب‌سایتمان نیاز داشتیم و هدف ما همیشه، توانایی پاسخ دادن به سوالاتی بود که برای مردم اهمیت داشت. اگرچه حتی یک سال بعد از عرضه الگوریتم مرغ مگس خوار ، نتایج جستجو بسیار متفاوت بود.

جستجوی قدیمی گوگل

یک سال قبل از انتشار این الگوریتم، نتایج جستجو به شما دقیقا همان چیزی را می‌دادند که درخواست کرده بودید، مثلا برای جستجوی تک کلمه‌ای “Games” و برای رشته طولانی‌تر “شهردار بورلینگام در کانزاس کیست؟” و یا حتی یک کلمه اختصار معروف مثل “NBA”، این کار به شکل catch انجام می‌شد.

نتایج اغلب موارد کاملا دقیق بود، البته پاسخ عمیق و مفهومی با منابع کافی در مورد جستجو به کاربر ارائه نمی‌شد. توانایی تجزیه و تحلیل درخواست‌ها هنوز یک چالش برای گوگل بود مخصوصا زمانی که گوگل باید تفاوت دو درخواست شبیه به هم با معنای متفاوت را تشخیص می‌داد.

به عنوان مثال موزیک و تاتر می توانند گزینه های خوبی برای اثبات این موضوع باشند. اگر الان در گوگل درباره “The Globe” جستجو کنیم، اطلاعاتی در رابطه با تئاتر معروف Globe که مربوط به شکسپیر است به دست می‌آوریم. اگر این جستجو در سال 2010 انجام می‌شد، به احتمال زیاد اطلاعاتی در رابطه با کروی بودن “Globe” زمین و یا اطلاعاتی در رابطه با سازمان Global Learning and Observation to Benefit the Environment به شما داده می‌شد.

حالا در نظر بگیرید کسی که جستجو  می‌کند، علاقه ای به بازیگران نداشته باشد و چیزی که با وارد کردن کلمه Globe در جستجوی آن است یک ترانه از سال 1991 به همین نام است.  امروز به‌راحتی می‌توانیم درخواست‌های جستجوی خود را در گوگل طوری تنظیم کنیم که گوگل بتواند پاسخ دقیق سوال‌ها را بازیابی کرده و نمایش دهد. فقط درنظر داشته باشید که در هر صورت نباید سوال‌های اشتباه، شبیه به «ماشین حضرت مسیح چیست؟» بپرسید چون حتما جواب اشتباهی می‌گیرید.

برای درک کامل این الگوریتم، باید با ویژگی‌های اصلی گوگل که تاثیر زیادی بر روی جستجو دارند و الگوریتم مرغ‌ مگس‌ خوار گوگل در جستجو از آنها کمک می‌گیرد آشنا شویم که یکی از ویژگی‌های اصلی گوگل، «گراف دانش و جستجوی معنایی» است.

 

گراف دانش گوگل

گراف دانش (Knowledge Graph) در سال 2012 منتشر شد.
ایده اصلی آن به شکلی بود که به عنوان مثال، وقتی شما جمله «اقامتگاه پاریس هیلتون» را جستجو کردید، اطلاعات مربوط به آن متن را آماده کند.

قبل از گراف دانش ممکن بود که شما اطلاعاتی مربوط به «هتل هیلتون» کنار «رود سن» را به جای نتایج مربوط به «خانم پاریس هیلتون» وارث هتل‌های هیلتون دریافت کنید. در واقع گوگل با استفاده از گراف دانش می‌تواند اطلاعات دیگری که ممکن است مربوط به جستجوی یک کاربر باشد را در اختیارش قرار دهد.

جستجوی معنایی (Semantic Search) جستجویی کاملا متفاوت از کلمات کلیدی و چیزی فراتر از آن است.
گوگل در جستجوی معنایی روی کلماتی که نوشته می‌شوند تمرکز نمی‌کند و در واقع معنا و مفاهیم نوشته‌هاست که اهمیت دارد.

 

تاثیر الگوریتم مرغ مگس خوار بر روی سئو سایت

بر خلاف الگوریتم های پنگوئن و پاندا که ماهیت ضد اسپم داشتند الگوریتم مرغ مگس خوار افزونه‌ای می‌باشد که به تجزیه و تحلیل عبارت‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند می‌پردازد. پس برای اینکه مورد جریمه این الگوریتم قرار نگیرید و سئو سایت خود را بهبود ببخشید باید به تولید محتوای مرتبط با عبارت‌های جستجو شده توسط کاربران بپردازید.

در صورتی که کاربران به هنگام جستجوی عبارت‌های بلند، از وب سایت شما بازدید کنند و به هدف شان برسند، شما مورد تایید الگوریتم مرغ مگس خوار قرار خواهید گرفت. 

 

هدف از به روز رسانی الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل چیست ؟

مرغ مگس خوار باعث پیشرفت زیادی در تکنولوژی جستجوی گوگل شد و حدود 90 درصد از جستجوها در سراسر جهان را تحت تاثیر خود قرار داد، که تمرکز آن بر روی سه جزء اصلی زیر است:

  • جستجوی محاوره‌ای (Conversational Search)

با استفاده از پردازش زبان طبیعی (روشی در هوش مصنوعی)، مرغ مگس خوار می تواند نتایج مناسب بر اساس هر دو نوع کلمات کلیدی کوتاه (head) و طولانی (long-tail) که شامل عبارات و جملات می‌شود را بازیابی کند و ویژگی معناشناسی به این آن کمک می‌کند تا به کاربران اجازه دهد با اطمینان موضوعات کلی و جزئی مورد علاقه خود و همه چیزی که به آن موضوع مربوط است را جستجو کنند.

  • جستجوی انسانی (Human Search)

اگر در روزهای اولیه اینترنت از یک موتور جستجو استفاده کرده باشید حتما به خاطر دارید که جستجوی موضوعات و موارد خاصی که دانش کافی از آن نداشتید چه کار سختی بود. الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل این مشکل را با تمرکز بر روی کلمات هم معنی و موضوعات مرتبط به هم حل کرده است.

برای روشن تر شدن موضوع تصور کنید که شخصی عبارت «رئیس جمهور انگلستان» را جستجو می کند. البته انگلستان رئیس جمهور ندارد و در سیستم پادشاهی انگلستان نخست وزیر ریاست دولت را به عهده دارد. اگر در گذشته این عبارت جستجو می‌شد، گوگل به احتمال زیاد جواب درستی برای این جستجو نداشت اما امروزه این الگوریتم به کاربر کمک می‌کند آنچه را که نمی‌داند و جستجو می‌کند، بفهمد و به نتایج درستی که مدنظرش است برسد.

  • جستجوی صوتی (Voice Search)

با ایجاد این الگوریتم، جستجوی مکالمه‌ای تغییرات بزرگی در سئو ایجاد کرد و این تغییرات باعث پیشرفت گوگل در زمینه درک زبان طبیعی و جستجوی صوتی شد. در جستجوی صوتی با بیان عبارت مورد نظر، در واقع مرغ مگس خوار را برای پیدا کردن پاسخ احضار می کنید. به طور کلی تنها کلمات کلیدی برای سنجش قصد کاربر از جستجو کافی نیست در نتیجه مرغ مگس خوار به همراه گراف دانش و معناشناسی گوگل می‌تواند نتایج بهتری را در هم در جستجوی نوشتاری و هم جستجوی صوتی برای کابران آماده کند و کار را برای آنها راحت تر کند.

  الگوریتم پاندا (Google Panda) چیست؟

بهینه سازی جستجوی محلی

با استفاده از جستجوی معنایی و پردازش زبان طبیعی که کنار هم نشان دهنده تفکر و تمایلات یک انسان است، موتور جستجو می‌تواند درخواست‌ها را تجزیه و تحلیل کند و آنچه که کاربران به دنبال آن هستند را پیدا کند. با وجود این ویژگی‌ها دیگر استفاده از کلمات کلیدی و پاراگراف‌های توضیحی که کسب و کارها در سایت‌هایشان تعریف می‌کنند اهمیت بسیار کمتری دارد. به عبارت دیگر روش های غلط اسپم کردن صفحات با کلمات کلیدی و نام‌های تجاری جعلی بسیار ضعیف شده است و حتی شاید منجر به گوگل پنالتی شوند، اگرچه هنوز هم از آنها استفاده می‌شود.

 


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 06 اردیبهشت 1400 ساعت: 21:18

طراحی سایت در مازندران

استان مازندران یکی از زیباترین استان‌های قرار گرفته در شمال ایران است. طبیعت بکر، کوه‌های سرسبز و جنگل‎‌‌های پوشیده از طبیعت، محیطی روح‌نواز ایجاد کرده است که نه تنها برای ساکنان این منطقه بلکه برای گردشگران نیز بسیار جذاب و روح‌نواز است.

تولید انواع صنایع دستی، غذاهای محلی که در این استان به خصوص در شهر ساری تولید می‌شود، بخش بزرگی از درآمد مردمان این شهر را پوشش می‌دهد. همچنین هتل‌داری و صنعت گردشگری، به مرور به بخش عمده‌ای از کسب و کار این ناحیه‌ی دیدنی از ایران تبدیل شده است.

با تمام این اوصاف، ما می‌دانیم طراحی سایت در مازندران بخشی است که می‌تواند کسب و کارهای بسیاری از افراد را در این منطقه بیش از پیش رونق دهد و آن‌ها را از فرمی سنتی به شکلی مدرن‌تر تبدیل کند.

یکی از دغدغه‌های افراد ساکن در این منطقه، پیداکردن بهترین شرکت طراحی سایت در مازندران است. طراحی یک سایت فروشگاهی یا شرکتی که محصولات و خدمات شما را به بهترین وجه در اختیار مشتریان قرار دهد، باید توسط شرکتی انجام شود که اولا سابقه‌ای طولانی دارد. ثانیا از روش‌هایی مدرن و کارآمد برای طراحی یک وب سایت استفاده می‌کند. در ادامه به برخی شرایط مهم برای انتخاب یک شرکت طراحی سایت در ساری و مازندران می‌‌پردازیم.

شرکت طراحی سایت در مازندران

تخصص و سابقه:

تخصص در زمینه‌ی طراحی یک وب سایت حرف اول را می‌زند. بسیاری از شرکت‌ها هستند که در این زمینه فعالیت دارند، اما اینکه سایت به گونه‌ای طراحی شود که به سرعت لود شود، کاربرپسند باشد و به لحاظ سئو به راحتی بهینه شود، بسیار اهمیت دارد. این موضوع کاملا به تخصص یک شرکت طراح سایت مربوط است.

البته این را نیز باید مد نظر داشته باشید که سابقه‌ی طولانی در این زمینه می‌تواند در طراحی و حل مشکلات مربوط به سایت بسیار اهمیت داشته باشد.

  همه چیز در مورد طراحی لوگو سایت

روند اجرای طراحی سایت:

طراحی یک سایت اختصاصی، وردپرسی یا حرفه‌ای یا طبق روندی مشخص در ویکی دمی انجام می‌شود. یک مشکل همیشگی در طراحی سایت این است که مشتری یا کارفرما از مراحل طراحی سایت اطلاعات کاملی ندارد. ما برای طراحی سایت مازندران، سعی می‌کنیم مشتریان را در روند اجرای کامل این کار قرار دهیم.

خدمات و پشتیبانی شرکت طراحی سایت:

برخی از افراد فکر می‌کنند وقتیکه یک سایت طراحی شود، کار به اتمام رسیده است. در صورتیکه پشتیبانی سایت یک بخش مهم از طراحی وب سایت در مازندران است. اگر بخواهید کسب و کاری بی‌رقیب در دنیای دیجیتال داشته باشید، پشتیبانی سایت یک نیاز همیشگی برای شما خواهد بود.

البته باید این را نیز اضافه کنیم که ویکی دمی تا مدت زمانی مشخص برای کاربران پشتیبانی رایگان فراهم خواهد کرد تا در طی مدت زمانی محدود در کنار آن‌ها باشد. البته اگر تمایل داشته باشید می‌توانید پس از بررسی کیفیت کار ما، خدمات پشتیبانی را تمدید کنید.

خدمات طراحی سایت در مازندران

قیمت طراحی سایت در ساری چگونه تعیین می‌شود؟

این موضوع که هزینه طراحی یک سایت در ساری و استان مازندران چگونه تعیین می‌شود، به موارد مختلفی نظیر کیفیت و سبک کاری یک طراحی بستگی دارد. هر اندازه که کیفیت کار بالاتر و سبک کار تخصصی‌تر باشد، نرخ طراحی سایت به مرور افزایش خواهد یافت.

البته باید یادآور شویم که تکینیک‌های به روز در برنامه‌نویسی نیز می‌تواند بر میزان هزینه‌ی این کار موثر باشد. از دیگر موارد موثر بر این موضوع می‎‌توان به امکانات اولیه و تخصصی یک سایت اشاره کرد. به عنوان مثال اگر شما بخواهید یک سایت فروشگاهی با محصولات متنوع ایجاد کنید، نسبت به زمانی که به یک سایت برای فروش یک محصول نیاز دارید، بسیار متفاوت است.

مراحل طراحی سایت در ساری و استان مازندران

اگر بخواهید طراحی سایت در ساری را به یک شرکت سفارش دهید، به طوریکه خدماتی ویژه داشته باشد و امکاناتی کافی برای آن در نظر گرفته شود، باید مراحلی مشخص برای آن تعیین شود. البته باید در نظر داشته باشید که شما به عنوان کارفرما در تمام مراحل راه‌اندازی آن باید حضور داشته باشید تا در روند انجام کار قرار بگیرید. در ادامه به مراحل مهم طراحی وب سایت در مازندران اشاره خواهیم کرد.

  • سفارش طراحی وب سایت
  • امضای قرارداد
  • دریافت اطلاعات لازم
  • طراحی UX (تجربه کاربری)
  • کدنویسی و اجرای UI
  • تست نهایی وب سایت
  • تحویل به مشتری
  مهمترین ابزارهای آنالیز رقبا در سئو در 2020

طراحی وب سایت شرکتی در استان مازندران

همه ما می‌دانیم که استان زیبای مازندران، قطب گردشگری ایران است. بنابراین بخش زیادی از مشاغل به جذب گردشگران و راه‌اندازی اقامتگاه‌های جذاب، زیبا و مجهز می‌پردازند. طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای در مازندران که بتواند به عنوان یک درگاه آنلاین، مکان‌هایی مناسب به مسافران و گردشگران  معرفی کند، بسیار ارزشمند است. البته این سایت باید امکاناتی ویژه داشته باشد تا بتواند این خدمات را به بهترین شکل به مشتریان تحویل دهد.

  • پنل مدیریت حرفه‌ای
  • فرم مالی
  • ایجاد سایت ریسپانسیو
  • طراحی سایت اختصاصی

اگر میخواهید با لیستی از سایت ها برای لینک سازی خارجی خود استفاده نمایید. حتما به مقاله خرید بک لینک های قوی مراجعه کنید.

طراحی سایت فروشگاهی در استان مازندران

بخش زیادی از تولید صنایع دستی در استان مازندران و به خصوص شهر ساری به صورت سنتی صورت می‌گیرد و نهایتا به فروش می‌رسد. طراحی یک سایت فروش آنلاین می‌تواند تحولی بزرگ برای این گونه از کسب و کارها به شمار بیاید. در این شرایط نه تنها میزان درآمد افزایش خواهد یافت، بلکه مشتریان نیازی به حضور فیزیکی در محل نخواهند داشت و سفارش خود را به راحتی دریافت خواهند کرد.

درادامه به برخی از امکانات مورد نیاز برای طراحی یک سایت فروش اینترنتی اشاره خواهیم کرد.

  • طراحی واکنشگرا
  • طراحی اختصاصی صفحات با توجه نوع کسب و کار
  • پنل سفارشی مشتریان
  • امکان جستجوی پیشرفته
  • و . . .

طراحی یک وب سایت در مازندران و به خصوص شهر ساری، دغدغه‌ها، مراحل و امکانات مربوط به خود را نیاز دارد. ویکی دمی با تکیه بر سابقه و توانایی خود در طراحی انواع سایت‌ها، می‌تواند برای هم‌وطنان مازندرانی خود، سایتی را مطابق با نیاز و سلیقه‌ی مشتریان راه‌اندازی کند.


تاریخ ارسال پست: شنبه 28 فروردین 1400 ساعت: 12:32

گوگل تگ منیجر چیست و چرا باید از ان استفاده کنیم؟ | google tag manager

 

بازاریابی دیجیتال از طریق داده ها رشد می کند. مهم نیست که چه نوع سایتی دارید، خواه یک سایت بزرگ تجارت الکترونیکی، یک وب سایت شخصی یا سایتی برای یک کسب و کار کوچک، درک نحوه تعامل افراد با سایت شما ضروری است. Google Analytics می تواند بسیاری از بینش های مهم مورد نظر شما را ارائه دهد، اما وقتی به تنهایی استفاده می شود، محدودیت هایی نیز دارد. اما با برچسب گذاری (tagging) سایت خود و استفاده از Google Tag Manager همراه با Google Analytics، می توانید داده های بسیار بیشتری از آنچه را که فکر می کنید، جمع آوری کنید.

برچسب ها(Tag) قطعه کدی هستند که برای جمع آوری اطلاعات و ارسال آن به اشخاص ثالث به یک سایت اضافه می شوند. شما می توانید از برچسب ها برای انواع مختلفی از جمله ردیابی پیمایش، نظارت بر ارسال فرم ها، انجام نظرسنجی ها، ایجاد نقشه های حرارتی، بازاریابی مجدد یا ردیابی نحوه ورود افراد به سایت خود استفاده کنید. آنها همچنین برای نظارت بر رویدادهای خاص مانند بارگیری فایل، کلیک روی پیوندهای خاص یا مواردی که از سبد خرید حذف می شوند، استفاده می شوند.

سایتها معمولاً از چندین برچسب مختلف استفاده می کنند و مقدار کد مورد نیاز برای ایجاد همه آنها بسیار طاقت فرسا است، خصوصاً اگر می خواهید با ورود مستقیم به کد منبع سایت، برچسب ها را اضافه یا ویرایش کنید. Google Tag Manager ابزاری با رابط کاربر پسند و مبتنی بر وب است که روند کار با برچسب ها را ساده می کند. با GTM می توانید بدون نیاز به لمس کد منبع ، برچسب ها را اضافه ، ویرایش و غیرفعال کنید. 

اگر شما آشنایی کافی با گوگل تگ منیجر (GTM) ندارید احتمالا برای شما سوالات بسیاری مانند اینکه این ابزار چی هست و برای چه کاری مورداستفاده قرار می گیرد و… پیش می آید. ما دراین مقاله ، قصد داریم به مهمترین سوالاتی که در این مینه پرسیده می شود نیز پاسخ دهیم:

  • گوگل تگ منیجر چیست؟
  • برای چه کاری ازgoogle tag manager استفاده می شود؟
  • این ابزار، چه تفاوتی با گوگل انالیتیکس دارد؟
  • چرا باید از gtm استفاده کنیم؟ آیا برای ما مفید است؟
  • با گوگل تگ منیجر، چه چیزی را می توانم ردیابی کنم؟
  • و هزاران سوال دیگر..

در ادامه مقاله به توضیح سوالات ذکر شده نیز می پردازیم، پس با ویکی دمی همراه باشید.

گوگل تگ منیجر چیست؟

Google Tag Manager ابزاری رایگان است که به شما این  امکان را می دهد که بدون نیاز به تغییر کد، برچسب های بازاریابی (قطعه کد یا پیکسل پیگیری) را در وب سایت خود (یا برنامه تلفن همراه) مدیریت و استقرار دهید.

 

در اینجا یک مثال بسیار ساده از نحوه کار GTM آورده شده است. اطلاعات از یک منبع داده (وب سایت شما) با یک منبع داده دیگر (Analytics) از طریق Google Tag Manager به اشتراک گذاشته می شود. GTM هنگامی که برچسب های زیادی برای مدیریت دارید بسیار مفید است زیرا همه کدها در یک مکان ذخیره شده اند.

یک مزیت بزرگ Tag Manager این است که شما به عنوان یک بازاریاب، می توانید به تنهایی کد را مدیریت کنید. “دیگر هیچ توسعه دهنده ای مورد نیاز نیست.” این جمله بسیار باعث خوشحالی بوده اما به نظر شما این آسان است؟

گوگل تگ منیجر چیست؟در جواب باید بگوییم که خیر، کاری آسان نیست و بسیار هم پیچیده است.

“متاسفانه GTM، غیر قابل فهم و سواستفاده گر است. اگرچه این ایده برای راحتی کار فنی بر روی وب سایت ها ایجاد شده است. اما عدم درک کامل مفاهیم فنی درج کد و برچسب گذاری می تواند برای ساختار صفحه و عملکرد زمان بارگذاری مضر باشد. ” نظر خانم Angie Schottmuller

آیا استفاده از گوگل تگ منیجر، آسان است؟

مطابق صحبت های گوگل:

  آموزش سئو برای مبتدی ها (مفاهیم سئو مبتدی)

“گوگل تگ منیجر با اجازه دادن به بازاریابان و مدیران سایت برای نصب برچسب های وب سایت  در یک مکان، مدیریت این امکان را برای شما آسان و قابل اعتماد می کنند.”

آنها می گویند این یک ابزار “ساده” است که هر بازاریاب می تواند بدون نیاز به توسعه دهنده وب از آن استفاده کند.

برای گفتن این حرف ممکن است در قسمت نظرات مورد سرزنش قرار بگیرم.. Google Tag Manager بدون داشتن دانش فنی یا آموزش (دوره ها یا خودآموز) “آسان” نیست.

برای درک نحوه تنظیم برچسب ها (tags)، محرک ها(triggers) و متغیرها(variables) باید دانش فنی داشته باشید. اگر پیکسل های فیس بوک را رها می کنید، باید به نحوه کار پیکسل های ردیابی فیس بوک پی ببرید. اگر می خواهید ردیابی رویدادها را در Google Tag Manager تنظیم کنید، باید به اطلاعاتی درباره “رویدادها” ، نحوه کار Google Analytics ، داده هایی که می توانید با eventها ردیابی کنید، گزارشات در Google Analytics و چگونگی دسته ها ، اقدامات و برچسب های خود را نام ببرید. اگرچه مدیریت چندین برچسب در GTM “آسان” است، اما یک منحنی یادگیری وجود دارد که در ابتدا باید کار با آن را یاد بگیرید.

حالا باید بررسی کنیم، ببینیک که گوگل تگ منیجر چه طور کار می کند و در آن باید با چه مفاهیمی آشنا شویم؟

نحوه کار با google tag manager

گوگل تگ منیجر را می توان در صفحات وب سایت شما قرار داد که دارای  مکنی برای برچسب خود است. با این کار دیگر نیازی به قرار دادن کدهای مختلف در وب سایت نیست. کد مشابهی در هر صفحه قرار داده شده است، بنابراین لازم نیست که برای صفحات منفرد یک سایت بازنویسی شود؛ همچنین راهی وجود دارد که می توانید با این ابزار کار کنید تا از آنچه در برنامه های تلفن همراه شما اتفاق می افتد، مطلع شوید.

حتی می توانید بیش از یک وب سایت را در یک زمان برچسب گذاری کنید، بنابراین محدود به تعداد برچسب هایی نیستید که همزمان مدیریت می کنید. این امر به خصوص هنگام مدیریت بیش از یک وب سایت، بسیار موثر و کارآمد است.

 توجه داشته باشید که حتی اگر در چندین وب سایت یا شرکت کار می کنید ، برای هر مشاغل باید حساب کاربری داشته باشید.

به همین سادگی، به محض قرار دادن کدهای مربوط به وب سایت یا برنامه خود، می توانید به Google Tag Manager متصل شوید. وقتی این اتفاق می افتد، یک رابط تحت وب برای قرار دادن کدها در صفحه شما کار می کند، بنابراین به طور خودکار برای شما ایجاد می شود. شخصی که مدیریت برچسب را بر عهده دارد، قادر است محرک های موجود در رابط را انتخاب کند. وقتی اتفاقی می افتد ، تریگرها دیگر کار نمی کنند. حالا باید با مفاهیمی آشنا شوید که در متن به آن اشاره شد:

Tags (برچسب ها): پیکسلهای ردیابی یا نوعی اسنیپت از زبان جاوااسکریپت هستند.

Triggers (محرک ها): این ویژگی به گوگل تگ منیجر می گوید که چه زمانی و چطور تگ ها را خاموش و از دسترس خارج کند.

Variables (متغیرها): اطلاعات اضافی که GTM ممکن است برای تگ و تریگر نیاز داشته باشد.

منظور از تگ ها (Tags) چیست؟

همانطور که در بالا گفته شد، برچسب ها، قطعه هایی از کد یا پیکسل پیگیری از ابزارهای شخص ثالث هستند. این برچسب ها به Google Tag Manager می گویند چه کاری انجام دهد.وقتی صحبت از برچسب ها در وب سایت شما می شود، این یک خط کد است که قادر است اطلاعات مهم را به برخی از ابزارهای شخص ثالث مانند Google Analytics ارسال کند. برچسب ها باید به هر صفحه وب سایت شما اضافه شوند مگر اینکه از مدیر برچسب استفاده کنید. برچسب ها بخشی هستند که آنچه در هر یک از صفحات وب شما اتفاق می افتد را ردیابی می کنند. برچسب ها می توانند نحوه تعامل کاربران با ویژگی های وب سایت شما را تشخیص دهند. برچسب ها وقتی با ابزاری مانند Google Tag Manager استفاده می شوند مفید هستند زیرا می توانند به طور خودکار اطلاعات مورد نظر و نیاز شما را ردیابی کنند. این کد در واقع به GTM اضافه می شود که به شما کمک کند تا اطلاعات مورد نظر خود را ردیابی کنید. با این کار، برچسب ها به طور خودکار در هر یک از صفحات وب شما نشان داده می شوند.

مدیر برچسب همچنین یک ویژگی عالی دارد که می تواند هنگام کار نکردن کد، شما را مطلع سازد. این به شما کمک می کند تا بفهمید که باید دوباره به tag manager بروید و کد را اصلاح کنید. 

نمونه هایی از برچسب های رایج در Google Tag Manager عبارتند از:

  • کد رهگیری جهانی Google Analytics
  • کد بازاریابی مجدد Adwords
  • کد پیگیری تبدیل Adwords
  • کد رهگیری Heatmap
  • پیکسل های فیسبوک

مثالی از تگ منیحر

منظور از triggers چیست؟

راه اندازها یکی دیگر از جنبه های مهم استفاده از Google Tag Manager است. راه اندازها رویدادهایی هستند که در صفحه شما اتفاق می افتند. وقتی یک اتفاق در صفحه رخ می دهد، برچسب ها خاموش می شوند این به این معنی است که اطلاعات از برچسب، جمع آوری و در محلی که انتخاب می کنید ذخیره می شود. به همین دلیل ایده خوبی است که GTM خود را در کنار Google Analytics قرار دهید و با هردو کار کنید. عوامل مختلفی وجود دارد که یک مدیر وب قادر به انتخاب اطلاعات از بین آنها است. راه اندازها می توانند زمانی باشند که کاربر بر روی دکمه های وب سایت کلیک می کند، صفحه خاصی را مشاهده می کند و برای دریافت اطلاعات بیشتر به پایین پیمایش (اسکرول) می کند یا چیزی را بارگیری می کند. تریگرها می تواند شامل زمان ارسال فرم ها یا خریدها هم باشد. اینها فقط چند نمونه است، اما عوامل مختلفی وجود دارد که می توان با Google Tag Manager انتخاب کرد.

مثالی از تریگر

منظوراز متغیرها (variables) چیست؟

متغیرها اطلاعات اضافی هستند که GTM ممکن است برای کار برچسب و راه اندازها به شما نیاز داشته باشد .وقتی Google Tag Manager از جنبه های مختلفی استفاده می کند تا بفهمد آیا شرط trigger برآورده شده است یا نه باید از این متغیرها استفاده نماید. اینها یکی دیگر از مولفه های مهم استفاده از ابزار هستند. متغیرها، همچنین توانایی ارسال اطلاعات بسیار خاص را دارند. می توانید متغیرها را مشخص کنید، یا فقط می توانید از این گزینه استفاده کنید که وقتی بازدید کننده روی پیوند کلیک می کند همه نوع از کلیک ها در آن  گنجانده شود. اگر به دنبال کردن برخی اقدامات مانند کلیک روی یک URL هستید، از متغیرها استفاده کنید. مهم است که بدانید برای متغیرهای مختلفی که می خواهید ردیابی کنید چه مقادیری مورد نیاز خواهد بود.

 در اینجا چند نمونه از متغیرهای مختلف آورده شده است.

نمونه ای از متغیرها

ابتدایی ترین نوع متغیر ثابت که می توانید در GTM ایجاد کنید، شماره UA Google Analytics (شماره شناسه رهگیری) است.

مثالی از متغیرها

موارد ذکر شده،عناصر اساسی GTM هستند که باید برای شروع مدیریت برچسب ها به صورت خودکار با ان ها آشنا باشید.

Google Tag Manager با Google Analytics چه تفاوتی دارد؟

گوگل تگ منیجر، ابزاری کاملاً متفاوت است که فقط برای ذخیره و مدیریت کد شخص ثالث استفاده می شود. هیچ گزارشی یا روشی برای انجام تجزیه و تحلیل در GTM وجود ندارد.

gtm-workspace

گوگل آنالیتیکس، برای گزارش و تجزیه و تحلیل واقعی استفاده می شود. همه اهداف یا فیلترهای ردیابی تبدیل از طریق Analytics مدیریت می شوند.

فیلترهای گوگلهمه گزارش ها (گزارش های تبدیل، بخش های سفارشی، فروش تجارت الکترونیکی، زمان حضور در صفحه، نرخ گزاف، گزارش های تعامل و غیره …) در Google Analytics انجام می شود.

گوگل آنالیتیکس

مزایای Google Tag Manager چیست؟

هنگامی که از منحنی یادگیری عبور کردید ، آنچه می توانید در Google Tag Manager انجام دهید بسیار شگفت انگیز است. می توانید داده های ارسالی به Analytics را شخصی سازی کنید. می توانید رویدادهای اساسی مانند بارگیری PDF ، کلیک پیوند خروجی یا کلیک دکمه را تنظیم و پیگیری کنید. یا حتی می توانید به پیگیری محصولات و تجارت الکترونیکی پیشرفته بپردازید. .بگذارید بگوییم، ما می خواهیم همه پیوندهای خروجی را در وب سایت ردیابی کنیم. در GTM ، نام دسته بندی ، عملکرد و برچسب را انتخاب کنید. ما Offsite link را انتخاب کردیم ، کلیک کنید و URL را کلیک کنید

در گوگل آنالیتیکس به مراحل روبرو بروید: Events > Top Events > Offsite link

ga-eventخوب، حالا باید event action  یا label را برای گرفتن گزارش انتخاب کنید. تمامی این داده ها در گوگل تگ منیجر ذخیره شده اند و به صورت گزارش می توان از آن استفاده نمود.

اگر می خواهید ابزاری را به صورت آزمایشی رایگان امتحان کنید؟ می توانید بدون نیاز به درگیر کردن توسعه دهندگان خود ، کد را به Tag Manager اضافه کنید و آن را آزمایش کنید.

event-action-labelامتیازات دیگر:

  • این ممکن است به سایت شما کمک کند تا بسته به تعداد برچسب هایی که استفاده می کنید سریعتر بارگیری شود.
  • با محصولات غیر Google کار می کند.
  • انعطاف پذیری برای بازی کردن و آزمایش تقریباً هر چیزی که می خواهید.
  • همه کد های شخص ثالث در یک مکان قرار دارند.
  • GTM دارای حالت پیش نمایش و رفع اشکال است ، بنابراین قبل از اینکه چیزی را فعال کنید، می توانید ببینید چه چیزی کار می کند و چه چیزی مفید نیست. این به شما نشان می دهد که چه برچسبی در صفحه روشن یا خاموش کنید. 

Google Tag Manager دارای چه اشکالاتی است؟

1- برای تنظیمات اولیه به دانش فنی و تکنیکال نیاز دارد و کار هرکسی نمی باشد.

  سئو خارجی چیست | آموزش سئو خارجی

برای اینکه با تنظیمات داخلی gtm بشتر آشنا شوید حتما مقاله ای که خود گوگل   documentation from Google منتشر کرده است را مشاهده نمایید. با توضیحاتی که در آن مقاله داده شده است، می توانید تنظیمات دقیق را انجام دهید اما اگر تازه کار هستید و توانایی تجزیه و تحلیل را ندارید، این توضیحات برای شما سخت خواهد بود. 

Document from google>Quick Start Guide>developer guide

developer-guide2- این یک سرمایه گذاری در زمان است.

تا زمانی که شما یک توسعه دهنده آشنا به تکنیکال نباشید ، باید در ابتدا به  تحقیق و آزمایش بپردازید. حتی اگر خواندن چند پست وبلاگ یا شرکت در یک کلاس آنلاین باشد.

3-برای مشکلات عیب یابی وقت بگذارید.

هنگام تنظیم برچسب ها، محرک ها و متغیرها عیب یابی زیادی وجود دارد. به خصوص که مرتبا از تگ منیجر استفاده نمی کنید و امکان فراموشی همه آن موارد وجود دارد. برای برچسب های پیچیده تر، شما احتمالاً به توسعه دهنده ای نیاز خواهید داشت که از نحوه ساخت وب سایت آگاهی داشته باشد.

چه چیزی را می توانید در Google Tag Manager (GTM) ردیابی کنید؟

  • رویدادها (کلیک پیوند ، بارگیری PDF ، افزودن کلیک به سبد خرید ، حذف کلیک از سبد خرید)
  • Scroll tracking
  • انواع  فرم هایی که رها شده است
  • انواع سبدهایی خریدی که منجر به فروش نشده است
  • ردیابی بازدیدهای ویدئو
  • همه کلیک های پیوند خروجی

لطفا نظرات خود را در دیدگاه برای ما ارسال نمایید. در صورتی که آشنایی کافی با سئو و بهینه سازی سایت ندارید، با شماره 09128909248 تماس حاصل نمایید. برای یادگیری سئو و بهینه سازی سایت کلیک کنید.

 


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 18 فروردین 1400 ساعت: 12:18

آموزش سئو داخلی

سئو داخلی چیست؟ چه میزان در بهبود جایگاه سایت اهمیت دارد؟ این ها سوالاتی هستند که تمام افرادی که درگیر سئو سایت و بهینه سازی برای موتورهای جستجو هستند، می پرسند. این مقاله برگرفته از صحبت های بسیاری از سئوکاران و حاصل سال ها تجربه است که در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است. بسیاری از سایت های آموزشی همین مطالب را حتی کمتر بصورت پکیج برای فروش گذاشته اند. قطعا یک استراتژی خوب سئو بدون در نظر گرفتن سئو داخلی یا همان on-page seo و حتی با پیاده سازی یک استراتژی ناقص در سئو داخلی به نتیجه ایده آل نخواهد رسید. همچنین موتور های جستجو از جمله گوگل، روز به روز به سئو داخلی ارزش بیشتری می دهند و تاثیر آن را بیشتر در نتایج جستجو شاهد هستیم.

خود من بارها دیده ام که سایت هایی حتی بدون بک لینک و فقط با فاکتورهای سئوی داخلی به نتایج خیلی خوبی رسیده اند و طبق تجربیات خود ما در ویکی دمی و تست کردن روی یک مجله اینترنتی، توانستیم کلمات کلیدی پر رقابتی را بدون بک لینک به صدر نتایج گوگل برسانیم.

برای آشنایی بیشتر با کلیات سئو حتما مقاله آموزش سئو را مطالعه کنید.

به نظرم دیگه نیاز نیست که بیشتر از این روی این مورد تاکید کنم و خود شما اهمیت سئو داخلی را فهمیده اید. حال وارد بحث آموزش سئو داخلی می شویم.البته قبل از شروع مقاله، توصیه می کنم که پادکست مقدماتی آموزش سئو داخلی را گوش فرا دهید و در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر، مابقی مقاله را مطالعه نمایید.

سئو داخلی چیست؟

به صورت کلی، سئو به دو بخش سئو داخلی on-page seo و سئو خارجی  off-page seo تقسیم بندی می شود. اما معنا و مفهوم سئو داخلی چیست؟ همان طور که از اسمش پیداست، به تمامی فعالیت ها و اعمالی که در داخل سایت، به منظور بهینه سازی برای موتور های جستجو انجام می شود، سئو داخلی گفته می شود. فاکتورهای زیادی در سئو داخلی (on-site seo) تاثیر دارند و روز به روز به تعداد این فاکتور ها اضافه می شود.

در زیر به معرفی تمامی این فاکتور ها می پردازیم. اما لازم به ذکر است از یک حدی به بعد، که رقابت در بین سایت ها بیشتر می شود، کسی برنده خواهد بود که این فاکتور ها را حرفه ای تر و با ایده ای خلاقانه تر انجام داده باشد.

چرا سئو داخلی (on-page seo) مهم است؟

برای اینکه به سوال بالا پاسخ دهیم، نیاز داریم که در ابتدا به این سوال پاسخ دهیم که آیا سئو داخلی در سال 2021 ،با سال های گذشته متفاوت است؟ 

جواب این سوال بله است. برای اطلاعات بیشتر توصیه می کنیم به گزارش How search work که از سمت خود گوگل است، توجه داشته باشید.

how search work

همانطور که می دانید، گوگل نسبت به گذشته خیلی خیلی باهوش تر شده است و فقط به کلمات کلیدی توجه نمی کند و موارد مهمتری هستند که باید به آن ها توجه داشت. برای آنکه رتبه محتواهای شما در سال 2021، بالاتر از رقبا قرار گیرد، باید محتوای خود را برای موارد زیر بهینه نمایید.

خب حالا نوبت به بهینه سازی محتوا و سایت رسیده است که  در ابتدا باید با انواع فاکتورهای سئوی داخلی نیز آشنا شوید.

فاکتور های سئو داخلی (on page seo)

تک تک فاکتور هایی که در این قسمت معرفی می شوند، از اهمیت بالایی برخوردار هستند، پس لطفا هنگام پیاده سازی فاکتورهای سئو داخلی، به سلیقه ی خود از هیچ کدام نگذرید و خودتان اولویت بندی نکنید.

آشنایی با متا تگ ها – meta tag 

 ابتدا برای آن دسته از عزیزانی که با متا تگ ها آشنایی ندارند، توضیح کوتاهی می دهیم و بعد به سراغ انواع متاتگ های مهم در سئو می رویم و برای هر کدام توضیحاتی ویژه ارائه می کنیم. از آنجا که برای هر کدام از این متاها مقاله های کاملی نوشته شده است، در حین معرفی کوتاه برای هر متا، مقالات مرتبط را برای اطلاعات بیشتر شما عزیزان قرار داده ایم.

متا تگ چیست؟

متا تگ ها (Meta Tag) یا برچسب های متا، بخشی از محتوای یک صفحه می باشد که از دید کاربران مخفی می باشد. زیرا این متا ها در کد های HTML سایت قرار می گیرد و حاوی اطلاعاتی برای موتور های جستجو می باشند. موتور های جستجو، از جمله گوگل، از این متاها هم برای درک بیشتر ماهیت سایت و صفحه استفاده می کنند و هم آنها را در نتایج جستجو (SERP) برای کاربران خود به نمایش در می آورند.

متا تگ ها نقش بسیار مهمی در سئو سایت دارند و یکی از مهمترین فاکتور های سئو داخلی می باشند و نباید به هیچ وجه آنها را نادیده گرفت. همچنین برای داشتن رتبه ای بهتر، باید خیلی با دقت و با تحقیق کلمات کلیدی اقدام به نوشتن این متا ها کنید. متا تگ ها (meta tag) در بخش HEAD کد های HTML قرار می گیرند.

فاکتور های سئو داخلیمعرفی مهمترین متا تگ های سئو داخلی

در این بخش، مهمترین متا تگ هایی که تاثیر زیادی در on-page seo دارند را معرفی می کنیم؛ و بعد، سایر متاتگ های کم تاثیر تر را مورد بررسی قرار می دهیم. امیدوارم با رعایت این موارد، به بهبود سئو داخلی سایت خود کمک کنید.

  آموزش رایگان سئو از صفر تا صد

متا تگ تایتل (title tag)

البته تگ تایتل، با متا شروع نمی شود، اما مهمترین متا تگ در سئو محسوب می شود و تاثیر بسیاری در سئو سایت دارد. برای اینکه با title tag به صورت جامع آشنا شوید توصیه می کنیم که مقاله همه چیز در مورد عنوان صفحه را بخوانید.

تایتل تگ، همان عنوانی است که در نتایج جستجو برای کاربران نمایش داده می شود و اولین فاکتوری است که ماهیت و موضوع یک صفحه را برای موتور های جستجو روشن می کند؛ حتی در تبلیغ های گوگل (google ads) تایتل یک صفحه بسیار مهم می باشد.

در هنگام تایتل نویسی، باید سعی کنید که تایتل شما بیشتر از ۷۰ کاراکتر نشود و سعی کنید از کلمات کلیدی در تایتل خود استفاده کنید. اگر بتوانید تایتل جذابی بنویسید، تاثیر بالایی در جذب کلیک و افزایش CTR سایتتان خواهید داشت.

تایتل صفحه ی شما باید کاملا مرتبط با موضوع صفحه ی شما باشد و همچنین نباید به صورت مصنوعی از کلمات کلیدی در آن استفاده شود. قطعا اگر در تایتل خود ۳ بار از کلمه کلیدی خود استفاده کنید، یک تایتل کاملا مصنوعی خواهید داشت که می تواند باعث افت رتبه سایت شما شود. هم چنین اگر یک سایت تازه تاسیس باشد، شاید هیچگاه رشد خوبی نداشته باشد.

در صورت نیاز، اگر می خواهید چند بار از کلمه کلیدی در تایتل استفاده کنید، بهتره از کلمات کلیدی LSI استفاده کنید که در مورد آن بطور کامل توضیح داده ایم.

 

متا دیسکریپشن (meta description)

متا دسکریپشن یا توضیحات متا، نیز یکی از مهمترین متاها برای سئو می باشد. از اصلی ترین تاثیر هایی که متا دیسکریپشن به جا می گذارد، جذب کلیک در نتایج جستجو می باشد که در نتیجه، یکی از مهمترین روش های افزایش CTR بوده که باید به آن بسیار اهمیت داده شود.

متا دسکریپشن(meta description) توضیحات خلاصه ای از صفحه مورد نظر می باشد. یعنی برای یک توضیح خوب، باید بتوانید صفحه ی خود را با ۱۵۰ تا ۱۷۰ کاراکتر به کاربران خود معرفی کنید. حواستان باشد در متا دسکریپشن نیز، حتما از کلمات کلیدی خود استفاده کنید ولی به هیچ وجه سوء استفاده و زیاده روی نکنید. اگر بیش از این تعداد کاراکتری که گفتیم استفاده کنید، نمره یا امتیاز منفی نخواهد داشت. فقط مقدار بیشتر از آن حد را در نتایج جستجو نمایش نخواهد داد.

اگر شما برای صفحات سایت خود متا دسکریپشن قرار ندهید موتور های جستجو بخشی از محتوای صفحه را به عنوان متا دسکریپشن انتخاب می کنند و عموما این بخش با توجه به سرچی که انجام می شود و مرتبط ترین بخش به آن جستجو، انتخاب می شود. اما همیشه به این نکته توجه داشته باشید که کاربران قبل از کلیک کردن بر روی لینک شما، توضیحاتی که داده اید را می خوانند و بعد تصمیم می گیرند که بر روی لینک شما کلیک کنند یا نه!

متاتگ ویو پورت(viewport)

یکی دیگر از متا تگ هایی که در سئو داخلی وب سایت تاثیر گذار می باشد تگ ویوپورت است. متا تگ viewport برای نمایش هرچه بهتر صفحات وب سایت در صفحه نمایش های کوچکتر روی کار آمده است. این متا تگ،در ابتدا توسط شرکت اپل معرفی شد و بعدها از آن استفاده های فراوانی کردند.هرچند هنوز این متاتگ به صورت رسمی بخشی از کد های html محسوب نمی شود اما برای داشتن صفحه رسپانسیو، نیاز است که از این تگ در بخش head کد های html استفاده شود.

در گذشته، صفحات وب را فقط برای صفحه نمایش های بزرگ می ساختند و هنگام استفاده و مشاهده یک صفحه با موبایل، نیار به زوم کردن و اسکرول های زیاد به سمت چپ و راست بود که تقریبا استفاده با موبایل از این صفحات بسیار سخت و غیرممکن بود.

استفاده از متا تگ ویوپورت (viewport) باعث شده است که بزرگنمایی اولیه، سریعاً بعد از بارگذاری صفحه توسط مرورگر تعیین شود و متناسب با ابعاد صفحه نمایش، قابل مشاهده باشد.

  متا تگ های مهم در سئو کدام اند؟

متا تگ og یا (open graph)

متا تگ اپن گراف یا همان og ها، تاثیر مستقیم بر روی سئو داخلی سایت شما ندارند اما استفاده از آنها قطعا کار درستی است پس به شما توصیه می کنیم از این تگ به درستی استفاده کنید. حالا دلیل این تاکید را هم به شما می گوییم:

تگ اپن گراف، اولین بار توسط فیس بوک به وجود آمد. فیس بوک برای دادن یک نظم جامع و تبادل اطلاعات از وب سایت ها به داخل فیس بوک، این تگ را اختراع کرد. در واقعیت متا تگ og فقط برای شبکه های اجتماعی کاربرد دارد و شما با داشتن این تگ در وب سایت، هنگام اشتراک مطالب سایت خود در شبکه های اجتماعی، متوجه می شوید که محتوای شما کاملا منظم و چارچوب بندی شده در شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

تصور کنید که محتوایی نوشته اید و در هر یک از شبکه های اجتماعی، قصد اشتراک گذاری آن را دارید و این محتوای شما شامل چندین عکس مختلف می باشد و شما تمایل دارید هنگام انتشار، عکس مورد نظر شما به همراه عنوانی خاص در شبکهه ها منتشر شود، در این صورت شما چه خواهید کرد؟

راه حل همان متا تگ های اپن گراف می باشد.

شما در این متا تگ ها دقیقا می توانید مشخص کنید که در شبکه های اجتماعی محتوای شما با چه نامی و با چه عکسی منشر شود.

با توجه به رشد چشمگیر شبکه های اجتماعی و استقبال بسیار مردم از آنها، حتی گوگل نمی تواند آنها را نادیده بگیرد. به همین دلیل، گوگل به سیگنال هایی که از این شبکه های اجتماعی دریافت می شود اهمیت ویژه ای می دهد. این ویژگی، به صورت غیر مستقیم در رتبه بندی های سایت، تاثیر فراوانی دارد. همچنین اشتراک درست محتواهای شما در شبکه های اجتماعی می تواند ترافیک بسیار زیادی را به صورت روانه برای سایت شما ایجاد کند.

حال به معرفی بخش های مختلف تگ های open graph می پردازیم:

<meta property=”og:title” content=”آموزش سئو داخلی؟”/>

<meta property=”og:description” content=” آمورش جامع سئو داخلی با توضیح کامل تمامی فاکتور های آن در سایت آموزش آنلاین ویکی دمی”/>

<meta property=”og:type” content=”article”/>

<meta property=”og:image” content=” https://wikidemy.ir/wp-content/uploads/2019/06/on-page-seo.jpg”/>

 

متا تگ روبوت (meta robots)

متا تگ robots به صورت دستوری برای ربات های موتور های جستجو ایجاد شده است که شما با آن می توانید از ایندکس شدن یک  صفحه جلوگیری کنید. در شرایط عادی، لزومی به استفاده از این متا تگ نیست و حامل تاثیر های مختلف بر on page seo نمی باشد. در شرایط خاص، شما می توانید با  meta robots، از ایندکس شدن یک صفحه ی خاص جلوگیری کنید.

بسیاری عقیده دارند که این متا تگ، اصلا مهم نیستظف اما من برعکس این تصور را دارم. به نظر من، متا روبوت بسیار مهم می باشد و در سایت های بزرگ مخصوصا فروشگاه های اینترنتی، اصول استفاده حرفه ای از این متا تگ و  همچنین تگ کنونیکال (canonical) می تواند بسیار کمک کننده باشد. عدم دانش کافی در مورد این تگ ها، واقعا می تواند تاثیر بسیار منفی بر سئو سایت شما داشته باشد.

متاهای بسیار دیگری نیز وجود دارد اما تاثیر مثبتی در سئو سایت ندارند به همین دلیل برای جلوگیری از طولانی شدن این مقاله از معرفی آنها خودداری کرده ایم. برای اطلاعات بیشتر درباره متا تگ ها می توانید به مقاله متا تگ های مهم در سئو کدامند مراجعه کنید.

 


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 11 اسفند 1399 ساعت: 12:43

آموزش سئو خارجی

در این مقاله می خواهیم راجع به آموزش سئو خارجی صحبت کنیم. قرار است توضیح دهیم که اصلا سئو خارجی چیست چرا سئو خارجی مهم است و چه تاثیری بر سئو سایت و افزایش رتبه در موتورهای جستجو دارد. پس با ما همراه باشید.

سئو خارجی چیست؟

سئو خارجی یا “seo off page” که البته در انگلیسی به آن “Off-Site SEO” نیز می گویند، شامل کلیه اعمالی است که خارج از وبسایتتان، برای بهبود رتبه آن، در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) انجام می هید.

بهینه سازی سایت با در نظر گرفتن فاکتورهای سئو خارجی، شامل بهینه سازی برای موتور جستجو و درک کاربر از محبوبیت، مرتبط بودن، قابل اعتماد بودن و اعتبار سایت است. این کار توسط سایر وب سایت های دیگر در اینترنت انجام می شود. حالا چطور؟ با لینک دادن به سایت شما، ترویج سایتتان و تایید کردن کیفیت محتوای سایت شما.

سئو خارجی چیست؟

چرا سئو خارجی مهم است؟

از آنجایی که الگوریتم های گوگل در جستجو (search algorithms) و فاکتورهای سئو و رتبه بندی سایت، دائماً در حال تغییر است، توافق کلی انجمن SEO، بر اساس مرتبط بودن، قابلیت اطمینان و اعتبار است. همین امر باعث می شود سئو خارجی، هم چنان نقش اساسی در رتبه بندی یک وب سایت را ایفا کند.

ما تمام الگوریتم هایی که گوگل، برای رتبه بندی و امتیاز دادن به محتوای سایت استفاده می کند را نمی دانیم. اما داده های حاصل از عوامل مختلف در رتبه بندی موتورهای جستجو، نشان می دهد که سئو خارجی، بیش از 50% در رتبه بندی سایت شما تاثیر گذار است.

وبسایتی که با کیفیت باشد و مطالب خوب ارائه دهد، احتمال اینکه بک لینک بگیرد، خیلی زیاد است. هم چنین شانس اینکه آن محتوا، در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود، لایک بگیرد، بوک مارک (bookmarked) شود و در انجن های مختلف به اشتراک گذاشته شود، خیلی زیاد است.

ما در ویکی دمی برای شما عزیزان لیست جامعی از بک لینک های با کیفیت و رایگان قرار داده ایم و این لیست به صورت روزانه در حال آپدیت است. برای مشاهده این لیست می‌توانید به صفحه‌ی لیست بک لینک مراجعه کنید.

لینکسازی خارجی چیست

لینکسازی خارجی یکی از فعالیت های مهم در سئو محسوب میشود. اگر شما لینکی از صفحه سایتتان را در سایتی دیگر قرار دهید در اصل لینک خارجی ایجاد کرده اید. این لیتک می تواند انواع گوناگونی داشته باشد. برای مثال می توانید یک متن یا به اصطلاح انکر تکست را به صفحه سایتتان لینک دهید؛ می توانید یک عکس و یا حتی آدرس همان صفحه را به عنوان لینک به آن قرار دهید. لینک خارجی شما می تواند در سایت های مرتبط، خبری، انجمن یا همان فروم ها، وبلاگ ها و … قرار بگیرد.

انکر تکست (Anchor text) در لینک سازی خارجی

انکر تکست همان عبارت هایی می باشد که شما لینک می دهید به صفحات سایتان. توصیه می شود از عبارت های مرتبط گوناگون و lsi برای لینک دادن به صفحاتتان استفاده کنید. در این صورت گوگل لیست کلمات کلیدی جامع تری درمورد آن صفحه دراختیار خواهد داشت. البته اگر هم از عبارات اشتباه و نامناسب در anchor text استفاده کنید هم دچار مشکل می شوید و گوگل در شناسایی کلمه کلیدی آن صفحه دچار مشکل می شود.

مزیت سئو خارجی برای صاحبان وب سایت ها چیست؟

یک استراتژی لینک سازی موفق به منظور بهبود سئو خارجی سایت، مزایای زیر را به همراه دارد:

افزایش رتبه در موتورهای جستجو (Increase In rankings):

یکی از مزیت های اصلی سئو خارجی این است که، وب سایت شما در سرپ (SERP)، رتبه بالاتری کسب می کند. زمانی که شما رتبه بالاتری در سرپ کسب کنید، ترافیک بیشتری به سایت شما وارد می شود، افراد بیشتری به سایت شما به عنوان یک سایت معتبر و مرجع لینک می دهند. و در نهایت، انگار وارد یک چرخه ای می شوید همه چیز برای شما محیا می شود تا ساییتان قوی تر شود.

افزایش قدرت صفحه نسبت به رقبا

اگر گوگل دو سایت با محتواهای یک سطح و سئو داخلی یکسان را بخواهد رتبه بندی کند به سراغ لینک های خارجی شان می رود. آن سایتی که لینک های خارجی بیشتر، با ارزش تر و قوی تر داشته باشد، جایگاه بالاتری را کسب خواهد کرد.

  3 راه مبتکرانه برای بهبود محتوای وب سایت

افزایش اعتماد گوگل به آن صفحه و سایت

این قسمت از آموزش سئو خارجی را با مثالی بسیار ساده خدمتتان توضیح می دهیم. زمانی که لینک یکی از صفحات سایتتان در یک سایت قوی و معتبر باشد، گوگل در هنگان ایندکس کردن آن صفحه لینک شما را می بیند. در اینجا گوگل متوجه می شود که سایت شما از ارزش زیادی برخورداری است که یک سایت معتبر دیگر، در موضوعی سایت شما را به عنوان مرجع انتخاب کرده است و به شما لینک داده است. با این کار اعتماد گوگل به سایت شما و همچنین به آن صفحه که در آن موضوع مرجع قرار داده شده است بیشتر می شود.

رابطه لینک سازی و سئو خارجی

لینک سازی، یکی از معروف ترین و موثر ترین روش ها برای سئو خارجی است. اساساً، با لینک سازی خارجی (ساخت بک لینک) برای وبسایتتان، شما تا جایی که می توانید، دارید رای جمع می کنید (هر بک لینک از دید گوگل، یک رای برای وبسایت شما به حساب می آید). بنابراین، این گونه می توانید رقیب هایتان را پشت سر بگذارید و رتبه بالاتری بگیرید.

برای مثال، اگر کسی از یک مقاله خوشش بیاید و لینک آن را در بلاگ یا وب سایتش به عنوان مرجع قرار دهد، مانند این است که به موتورهای جستجو بگوید که این صفحه، حاوی مطالب ارزشمندی است.

در طی سال ها، وبمستران سعی کردند برای سایتشان لینک هایی بسازند که رتبه بالاتری بگیرد و راه های زیادی را کشف کردند که تعداد لینک ها را افزایش دهند. این راه ها عبارت بودند از:

دایرکتوری بلاگ (Blog Directories):

هر دایرکتوری، شامل یک لینک است که به یک وبسایت اشاره می کند. البته وبمستران، این را در نظر می گرفتند که قبل از ساخت لینک، به ارزش دامنه یا همان دامین آتوریتی (DA) و spam score آن توجه کنند. به هیچ عنوان در دایرکتوری هایی که دامین آتوریتی پایینی داشتند،  و یا spam score بالایی داشتند، مطالب سایتشان را منتشر نمی کردند. در غیر اینصورت، ممکن بود شامل پنالتی گوگل شوند. اگر نمی دانید بلاگ دایرکتوری چیست، در زیر 10 نمونه به عنوان مثال ذکر شده است تا بیشتر با آن آشنا شود.

  • https://boingboing.net
  • https://www.indiblogger.in
  • http://www.bloglisting.net
  • http://www.blogarama.com
  • http://www.blogs-collection.com
  • http://www.blogdirectory.ws
  • http://www.bloggernity.com
  • http://www.bloghub.com
  • http://www.bloggernow.com
  • http://www.blogrollcenter.com

امضای انجمن (Forum Signatures):

خیلی از افراد، فقط به منظور گرفتن لینک از یک سایت دیگر، در انجمن ها فعالیت می کردند. آنها لینک سایت خود را در امضا درج می کردند تا در تمامی پست هایشان نشان داده شود.

لینک کامنتی (Comment link):

دقیقا همانند امضا، در وبسایت ها و یا بلاگ های دیگر  فقط به منظور گرفتن لینک، کامنت می گذاشتند. یا حتی بدتر، به جای نوشتن اسم واقعی شان، از کلمات کلیدی استفاده می کردند. در اینصورت، مثلا به جای نمایش کامنت توسط “صادق سلحشوری” ، نمایش داده می شد: کامنت توسط “سئو خارجی چیست؟”.

دایرکتوری های مقالات (Article Directories):

وبمستران با منتشر کردن مقالات سایتشان، در دایرکتوری های مقالات، می توانستند یک یا دو لینک برای وبسایت خود بگیرند.

برخی دایرکتوری ها فقط محتوایی را قبول می کردند که منحصر به فرد (یونیک) باشد و قبلا در جایی منتشر نشده باشد، اما برخی دایرکتوری های دیگر، هر نوع محتوایی را قبول می کردند.

چند نمونه از لیست دایرکتوری های مقالات، که وبمستران در آنها لینک می ساختند تا سئو خارجی سایتشان را تقویت کنند، عبارت اند از:

  • http://ezinearticles.com
  • http://infobarrel.com
  • http://articlesfactory.com
  • http://articlesbase.com
  • http://sooperarticles.com
  • http://pubarticles.com
  • http://bharatbhasha.com
  • http://articlesnatch.com
  • http://ezinemark.com
  • http://streetarticles.com
  • http://articlebiz.com
  • http://article-buzz.com

دایرکتوری محتوای اشتراکی (Shared Content Directories):

وب سایت هایی مانند hubpages، به شما امکان انتشار محتوا را می دادند و در ازای آن، شما می توانستید چندین لینک به وبسایت خود بدهید.

تبادل لینک (Link exchange schemes):

به جای انتشار محتوای سایت خود، شما می توانستید با سایر وبمستران در ارتباط باشید و تبادل لینک انجام دهید. به عبارت دیگر، من می توانستم از وب سایت خودم، به وب سایت شما لینک دهم و شما هم می توانستید از سایت خودتان، به وبسایت من لینک بدهید.

  الگوریتم کافئین گوگل چیست؟

در برخی موارد، شما می توانستید تبادلات پیچیده تری انجام دهید. به این صورت که مثلا من به وب سایت شما لینک می دهم، اما شما از یک وب سایت دیگر، به سایت من لینک می دهید.

توجه داشته باشید که من برای توضیح موارد مختلف، از زمان گذشته استفاده کردم، برای اینکه این روش ها امروز دیگر جوابگو نیست و شما نباید حتی آنها را امتحان کنید.

اگر بخواهید، با ساخت لینک های مصنوعی، گوگل را گول بزنید، احتمال اینکه سایتتان پنالتی شود، خیلی بیشتر است از اینکه رتبه سایتتان افزایش یابد (مخصوصا اگر طرف حساب شما، گوگل باشد).

تولد سئو کلاه سیاه (black hat seo):

لینک سازی خارجی، یک راه آسان برای دستکاری الگوریتم های گوگل بود و خیلی از اسپمرها سعی کردند با ساخت شبکه ای از لینک، سوء استفاده کنند که به تدریج، منجر به خلق سئو کلاه سیاه شد.

گوگل با معرفی الگوریتم های پاندا، پنگوئن و مرغ مگس خوار، در شناخت تکنیک های سئو کلاه سیاه، بسیار هوشمندانه عمل می کند. این الگوریتم ها، برای جلوگیری و محافظت موتورهای جستجو از اسپم، طراحی شده است.

اگرچه از این الگوریتم ها، توقعات بیشتری می رود، اما با هر نسخه جدید، این الگوریتم ها، آپدیت می شوند و به زودی دیگر هیچ یک از ترفندهای سئو کلاه سیاه کار نخواهد کرد.

لینکمان فالو “follow” باشد یا نوفالو “nofollow”؟

اصلا لینک های فالو و نوفالو از کجا به وجود آمدند؟ حتما می دانید که همه ی لینک ها، به صورت پیش فرض خاصیت فالو دارند، و لینکی که فالو هست، به این معناست که می تواند ارزش صفحه را منتقل کند. برای اینکه بتوان به سایتی لینک داد، بدون اینکه از ارزش آن صفحه کم شود (مثلا برای تبلیغات)، می توان از خاصیت نو فالو استفاده کرد.

فالو یا نوفالو بودن، یک تگ است که می توانید به هر لینکی اضافه کنید. برای مثال:

<a href=http://www.somesite.com rel=”nofollow”>Some Site</a>

این قطعه کد، به موتورهای جستجو می فهماند که این لینک را به عنوان یک رای برای سایت مرجع، در نظر نگیرد.

این تگ، به این منظور به وجود آمد که شما بتوانید به هر سایتی لینک بدهید، بدون اینکه گوگل به شما شک کند که دارید تبادل لینک یا فروش لینک انجام می دهید.

بنابراین بهتر است برای تمامی لینک های خارجی، که به سایت هایی می روند که نمی توانید به طور 100% به آنها اعتماد کنید، تگ نوفالو را قرار دهید (برای تمامی لینک های موجود در کامنت ها، لینک های تبلیغاتی که در بنر سایت قرار می دهید و غیره…).

پس یک لینک خوب چیست؟

خب، اگر تمامی لینکهای که در بالا گفته شد، به درد نخور هستند، پس یک لینک خوب چیست؟

ابتدا، شما باید درک کنید که در ساخت لینک، فقط تعداد مهم نیست، بلکه کیفیت نیز اهمیت فراوان دارد.

به عبارت دیگر، خیلی مهم نیست که چندتا لینک به سایت شما دارد اشاره می کند، اما خیلی مهم است که این لینک ها از کجا می آیند. برای مثال، تعداد لینک های یک بلاگ معمولی، با تعداد لینک های یک سایت خبری معروف یکسان نیست.

سوال واضح اینجاست که چگونه این لینک ها را بگیریم؟

اگر از خود گوگل بپرسید، به شما خواهد گفت که هر لینکی که به سایت شما اشاره می کند، باید یک لینک طبیعی باشد. همان طور که از اسمش پیداست، لینک طبیعی زمانی به وجود می آید که یک بلاگر یا صاحب وبسایتی، از مطلب یا محتوای موجود در سایت شما، خوشش بیاید و به طور طبیعی به آن لینک بدهد.

اما آیا این در واقعیت اتفاق می افتد و یا فقط خرافه ای بیش نیست؟

به طور حتم، این امر امکان پذیر است، ولی شما باید خیلی تلاش کنید تا به این نقطه برسید. برای مثال، مطالب همین وب سایت را در نظر بگیرید، به خیلی از مراجع معتبر لینک داده برای اینکه به نظر من، محتوای آن سایت ارزشمند بوده و به درک بهتر کاربر کمک می کرده.

  سئو تضمینی: گرفتن بهترین نتیجه سئو با ضمانت بازگشت وجه

این یعنی لینک سازی طبیعی. این لینک، از دید خواننده ارزش بیشتری دارد تا از دید موتورهای جستجو.

بهترین راه برای جذب لینک، این است که یک محتوای ارزشمند و منحصر به فرد تولید کنید که مردم دوست داشته باشند به آن لینک بدهند.

اگر لینک سازی طبیعی به این معناست، پس سایر روش ها برای لینک سازی خارجی در چه دسته بندی جای دارد؟

آنها به گروه لینک های مصنوعی تعلق دارند. این لینک ها در نهایت ممکن است منجر به پنالتی گوگل شود، چه به صورت دستی یا چه به صورت الگوریتمی.

آیا پست میهمان، یک راه معتبر برای ساخت لینک است؟

پست میهمان، می تواند یک راه معتبر برای لینک سازی باشد، به شرط اینکه صرفا به منظور ساخت لینک ایجاد نشده باشد و همچنین در آن زیاده روی نشود. شما می توانید مقاله “راهنمای جامع برای ساخت بک لینک” را مطالعه کنید تا با تکنیک های ساخت بک لینک در سئو سازی خارجی بیشتر آشنا شوید.

شبکه اجتماعی (social media)

شبکه اجتماعی بخشی از سئو خارجی است و اگر راجع به آن فکر کنید، می بینید که یک روش برای لینک سازی خارجی نیز هست.

حتما باید توجه کنید که تمامی لینک هایی که از شبکه های اجتماعی می گیرید، باید “نوفالو” باشد، اما بدان معنی نیست که آنها هیچ ارزشی ندارند.

منشن کردن یا ذکر کردن یک سایت در شبکه های اجتماعی، یکی از فکتورهای مهم رتبه بندی می باشد و تاثیر بسزایی در سئو سایت و بهبود جایگاه آن دارد.

سوشیال بوکمارکینگ (social bookmarking)

سوشیال بوکمارکینگ، به اندازه قبل متداول نیست، اما هنوز یک راه خوب برای آوردن ترافیک به سمت سایت شما می باشد.  بسته به حوزه کاری خود، می توانید در وب سایت هایی مانند reddit.com، stumbleupon.com، scoop.it، delicious.com محتوای سایت خود را ترویج دهید. برای این کار، ابتدا باید وارد یکی از سایت های فوق شوید، در آن ثبت نام کنید و به قسمت اضافه کردن لینک بروید.

نتیجه گیری

سئو خارجی، به اندازه سئو داخلی اهمیت دارد. اگر می خواهید کمپین های سئو شما موفقیت آمیز باشد، باید هر دو را انجام دهید.

وقتی راجع به لینک سازی خارجی فکر می کنید، راه آسان را اتخاب نکنید، بلکه سعی کنید جاهایی را پیدا کنید که لینک سازی در آنها دشوار است.

در گذشته، شما می توانستید هزاران لینک بسازید تا رتبه بهتری بگیرید، اما این روزها باید خیلی بیشتر از این ها تلاش کنید تا سایتتان جایگاه خوبی در نتایج جستجو به دست آورد. توصیه من به شما این است که ابتدا ساخت لینک را به کل فراموش کنید و تمام تلاشتان را برای ساخت یک وبسایت فوق العاده به کار بگیرید، محتوای سایتتان را به درستی ترویج دهید و خواهید دید که سایر موارد، درست جای خود قرار می گیرند


تاریخ ارسال پست: پنجشنبه 23 بهمن 1399 ساعت: 18:39

8 ابزار انالیز سئو

آنالیز سایت همیشه مساله ای چالش برانگیز برای بسیاری از مالکان وب سایت ها بوده است. بیشتر آن ها به دنبال روش هایی هستند تا بتوانند آنالیز سایت خود را دقیقا انجام دهند. البته گوگل وب مستر بهترین ابزاری است که به شما کمک می کند تا تحلیل درستی و دقیقی از روند پیشرفت سایت خود داشته باشید اما بعضی اوقات شما به دنبال ابزاری هستید که در یک ویژگی خاصی، اطلاعات دقیق تری را نیز به دست بیاورید.

دانستن روند حرکت سایت به شما در چیدمان استراتژی بازاریابی اینترنتی کمک بسیاری می کند. از این رو باید کاملا دقیق و حساب شده در سئو پیش بروید. آنالیز سایت یکی از مهمترین مواردی است که باید آن را همیشه دنبال کرده و انجام دهید. ابزارهای زیادی برای آنالیز سایت وجود دارد که ما قصد داریم ده ابزار آنلاین را که رایگان می باشند را به شما معرفی کنیم. البته ممکن است که این ابزارها نیز دارای ایراداتی باشند اما به هر حال اطلاعات مفید و خوبی را می توانید از آن ها بدست بیاورید.

برای خرید بک لینک قوی و حرفه ای کلیک کنید.

هشت ابزار آنالیز سایت

1.SEO SiteCheckup

این ابزار آنالیز سایت بسیاری از فاکتورهایی که در آنالیز سایت لازم است را دارد مانند سرعت، مطابق پذیر و بهینه بودن برای موبایل، شبکه های اجتماعی و امنیت را دقیقا نشان می دهد. این بهترین ابزار تا این پارامترها را کامل و به صورت دقیق بررسی کنید و در صورت منفی بودن، آن ها را بهینه نمایید.

2. Meta Tag Analyzer

متا تگ ها مهمترین مواردی هستند که گوگل توجه ویژه ای به آن ها می کند، در واقع اولین مکانی هستند که گوگل آن ها را مورد بررسی قرار می دهد و باید تمام نکات و ویژگی های آن ها را به درستی به کار ببرید. این ابزار آنالیز سایت به شما می کند تا تمامی تگ های ضروری که باید در کدهای سایت خود به کار ببرید را مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار بدهد و آن ها را کاملا تحلیل می کند.

3. The Web Checker

این ابزار آنالیز سایت به شما کمک می کند تا وب سایت ها را برای عامل هایی مانند سئو، عملکرد، طراحی موبایل، امنیت و کارایی نیز مورد بررسی دقیق قرار بدهید. البته ممکن است تمامی این ابزارها خروجی و هدف یکسانی دارند ولی برای سئوکاری لازم است که سایت خود را دقیقا با تمامی این ابزارها چک کند.

4. Bing Seo Analyzer

تحلیل بکلینک و کلمات کلیدی و جستجوی آن ها، از نمونه فعالیت های اصلی است که توسط این ابزار آنالیز سایت رایگان انجام می شود. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این ابزار، پیشنهاداتی است که توسط خود آن برای بهبود سایتتان داده می شود.

5. SEO Analyzer

این ابزار آنالیز سایت به بررسی سئو، سرعت سایت، شبکه های اجتماعی می پردازد و به همراه اسکرین شاتی که از کل سایت شما ارائه می دهد، پیشنهاداتی هم به منظور بهبود جایگاه سایتتان در گوگل ارائه می دهد. در واقع می توان این را یک ابزار همه کاره بدانیم که در یک بسته سئو جمع شده است.

6. Woorank

همه شما با ورنک آشنا هستید و حداقل برای یک بار هم که شده نام آن را شنیده اید. یک ابزار آنالیز سایت که به صورت دقیق و عمقی به تحلیل کامل سایت می پردازد. در سطوح بالاتر و حرفه ای که به شما اطلاعات تکمیلی در خصوص قابلیت همخوانی آن با موبایل، پیشنهاداتی برای بهتر شدن و نام دامنه های مشابه نیز ارائه می دهد. ورنک یکی از معروف ترین ابزارهای رایگان آنالیز سایت که 75000هزار وبسایت توسط آن مورد پردازش قرار گرفته اند.

7. Ahrefs

یکی از معروف ترین بررسی کننده های بک لینک و آنالیز آن ها می باشد. در واقع اگر قصد دارید که بک لینک های سایت خود را بررسی کنید، بهترین ابزار این سایت است.

8. Lipperhey

ساختار و ظاهر این سایت شبیه به ورنک می باشد و در واقع می توان گفت که تمامی اطلاعاتی را که ورنک نشان می دهد را نیز به شما نشان می دهد اما با کمی تفاوت که شاید خیلی محسوس نباشد. البته سایت هایی زیادی در دنیا شبیه به ورنک وجود دارند اما اعتبار آن ها هیچکدام به اندازه این ده سایت شاید نباشد. به هرحال این هم یک ابزار رایگان آنالیز سایت می باشد که می توانید از ان استفاده کنید.


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت: 14:09

خدمات مشاوره سئو

چرا خدمات مشاوره SEO

سئو کمک می‌کند تا جایگاه خود را در موتورهای جستجو بهبود ببخشید و به دنبال آن مخاطبان سایت تان نیز افزایش چشمگیری می‌یابند. رقبای اصلی شما در واقع کسانی هستند که با کلمات کلیدی هدفتان رتبه های بالاتری نسبت به سایت شما دارند. آیا برای بهبود رتبه سایت خود اقدامی کرده اید؟ آیا می‌دانید هزینه ای که بابت سئوی سایت خود به سئوکار پرداخت می‌کنید می‌تواند در دراز مدت بازگشت سرمایه 100 برابری داشته باشد؟!

مشاوران سئو خدمات زیر را به مشتریان خود ارایه می‌دهند:

  • بررسی محتوا و ساختار سایت
  • مشاوره تکنیکال در زمینه توسعه وب‌سایت، مانند مشاوره میزبانی وب، ریدایرکت‌ها، خطای صفحات، استفاده از جاوا اسکریپت
  • توسعه محتوا
  • مدیریت کمپین‌های آنلاین توسعه کسب و کار
  • تحقیق درباره کلمات کلیدی
  • آموزش سئو

بازاریابی موتورهای جستجو برای افزایش مشتریان سایت

افزایش مشتریان سایت از طریق موتورهای جستجو بدون داشتن استراتژی سئوی مناسب کمک زیادی به شما نخواهد کرد. تبلیغات کلیکی گوگل و سئو روش های مناسبی برای افزایش مشتریان سایت شما از طریق موتور جستجوی گوگل هستند. بهینه سازی سایت و تبلیغات کلیکی گوگل هزینه بر هستند. سئو در بلند مدت می‌تواند برای افزایش مشتریان شما نتیجه بخش باشد. با این حال تبلیغات کلیکی گوگل در مدت زمان کمی می‌تواند مشتریان بالقوه بسیاری را به سوی کسب و کار شما هدایت کند.

برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره 09128909248 تماس بگیرید


تاریخ ارسال پست: چهارشنبه 22 بهمن 1399 ساعت: 14:04

از بک لینک (back link) و انواع آن چه می دانید؟

بک لینک و روش های ساخت آن، جزء مؤثرترین فاکتورهای سئوی وب سایت هستند که با استفاده از آن می توانیم وب سایت خودمان را به عنوان یک سایت معتبر و جذاب به موتورهای جستجو معرفی کنیم. در واقع بک لینک گرفتن ، یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی بوده است که از طریق افزایش حجم بازدید کننده،  خرید یا دریافت کالا و دیگر خدماتی که ما ارائه می دهیم، بدست می آید.

بک لینک چیست؟

بک لینک، ارائۀ لینکی از یک سایت به سایت دیگر است. وقتی یک سایتی به سایت دیگر لینک می دهد، نشان دهندۀ معتبر بودن آن است و این اعتباربخشی به سایت دیگر، از دیدگاه گوگل به معنی پر بازدید بودن و ارزش داشتن آن سایت می باشد که در نهایت می تواند به بهبود جایگاه آن سایت کمک کند. 

لازم به ذکر است که این لینک، صرفاً جهت معرفی و نمایش نیست؛ بلکه قابلیت کلیک شدن دارد تا موتور جستجو، مخاطب وب سایت شما را به وب سایتی که آن را لینک کرده اید، هدایت کند. 

هدف از ساخت بک لینک یا لینک سازی این است که شما برخی از افراد و مخاطبان را از سایتی دیگر به سایت خود دعوت کنید. مبادلۀ لینک و بک لینک، در دنیای اینترنتی امروزی یکی از ارکان موفقیت وب سایت ها به شمار می رود. شما با ساخت بک لینک یا لینک خارجی، ضمن هدایت مخاطبین وب سایت های دیگر به وب سایت خود، هم ترافیک وب سایت خود را افزایش می دهید (و این یعنی بازاریابی موفق) و هم جایگاه خود را در بین موتورهای جستجو ارتقاء می دهید. 

انواع بک لینک

بک لینک ها به اشکال گوناگون به سایت ارجاع داده می شوند. در این جا به عنوان نمونه به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

بک لینک فوتر 

این نوع بک لینک، معمولاً در بخش پایانی و پایین سایت معرفی می شود. معمولاً شرکت های پشتیبانی کنندۀ سایت، یک لینک از خودشان را در پایین سایتی که طراحی و پشتیبانی کرده اند، قرار می دهند. لینک هایی که در فوترگذاشته می شود چندان تاثیری  برای وب سایت نخواهند داشت.

  تکنیک لینک سازی داخلی برای مقالات جدید

بک لینک کامنتی

ممکن است فردی به بهانۀ شرکت در نظرسنجی سایت شما، یا در حین بیان دیدگاه خود، اقدام به قرار دادن لینک نماید. این لینک که در پیام (یا کامنت) مخاطب می آید، بک لینک کامنتی نام دارد. این نوع بک لینک، هیچ تأثیری در سئو سایت شما نخواهد داشت.

بک لینک هِدِر (Header)

این نوع بک لینک همان طور که از نام آن مشخص است، در بالای صفحه وب سایت قرار می گیرد. نقش و تأثیر این نوع بک لینک چندان مشخص  نیست، ولی نسبت به بک لینک های فوتر و کامنتی وضعیت موثرتری  دارد.

بک لینک سایدبار (Side bar)

این نوع بک لینک که در گوشه  وب سایت شما قرار می گیرد نیز مثل بک لینک های هدر و فوتر تاثیر  چندانی ندارد.

بک لینک محتوایی (content)

بک لینک های محتوایی در محتوای صفحۀ اصلی قرار می گیرند و مؤثرترین نوع بک لینک ها هستند. برای دریافت این بک لینک ها باید از قسمت رپورتاژ آگهی اقدام شود. موفقیت اصلی شما در بک لینک گرفتن، زمانی است که بک لینک شما نه در حواشی سایت، بلکه در محتوای صفحۀ اصلی آن باشد.

بک لینک پروفایلی

این نوع بک لینک، به بک لینک هایی گفته می شود  که از طریق ساخت پروفایل در فضاهای مجازی یا سایت هایی که بخش عضوگیری  یا ایجاد فضاهای اختصاصی در پروفایل دارند، ایجاد می شوند.

بک لینک تبلیغاتی

این نوع بک لینک به شکل تبلیغات بنری در وب سایت هایی قرار می گیرد که مخاطب زیادی دارند. معمولاً تعداد کلیک بر روی این بک لینک ها خیلی بیشتر از سایر بک لینک ها است. ماهیت تبلیغاتی این بک لینک، باعث شده تا تنها روش ایجاد آن، خریداری کردن آن باشد.

بک لینک رپورتاژ آگهی

بک لینک هایی که از طریق رپورتاژهای آگهی دریافت می شوند، منجر به برندینگ  و افزایش فروش خواهند شد. ؛ ضمن آن که اگر در برندسازی، موفق عمل کرده باشید ممکن است بازدید کننده، برای دنبال کردن محصول یا خدمات سایت شما، به دیگر  صفحات  و فضاهای مجازی نیز مراجعه کند. 

  چرا چگالی کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

بک لینک edu

بک لینک های ،edu خاص وب سایت هایی هستند که خدمات آموزشی ارائه می دهند. بک لینک edu یکی از با کیفیت ترین و معتبرترین پسوندهای گوگل را دارد. داد و ستد لینک ها و بک لینک های edu بسیار رایج است. در بک لینک های edu، پارامتر قدمت و سابقۀ وب سایت نیز به ارزشمندتر شدن آن کمک می کند. 

بک لینک gov

دامنۀ gov ویژۀ دستگاه های حکومتی و دولتی بوده  و در دسترس همگان قرار ندارد. به همین دلیل در مقایسه با دامنه های com، org، net از اعتبار بیشتری برخوردار  است. جذب بک لینک از سایت های دولتی کار دشواری است و هر کسی نمی تواند به راحتی به سخت چنین لینک هایی بپردازد. برای جلب اعتماد یک سایت دولتی نیز باید تا حد امکان از مطالب مرتبط و خوشایند نزد آن سایت استفاده کنید و جذابیت سایت خود را مدام افزایش دهید. 

شرایط یک بک لینک با ارزش چیست؟

این که بک لینک را از چه سایتی دریافت کنید، تأثیر بسیار زیادی در ارتقاء سئوی سایت شما دارد. هر چقدر اعتبار و ترافیک بازدید کنندۀ وب سایت مذکور بالاتر باشد، شما بک لینک با ارزش تری دریافت کرده اید. تأثیر بک لینک دریافتی، با میزان اعتباری که گوگل برای وب سایت بک لینک دهنده به شما قائل است، ارتباط مستقیم دارد.

☜ ارتباط منطقی بین موضوعات هر دو سایت بک لینک دهنده و بک لینک گیرنده

از وب سایتی بک لینک بگیرید که ارتباط کاری و موضوعی با سایت شما داشته باشد. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما در مورد چرم و مصنوعات چرمی است، بک لینک گرفتن از یک وب سایت فعال در زمینۀ پزشکی، حتی با وجود ترافیک بازدید بالایی که ممکن است داشته باشد، برای سایت شما ارزش چندانی به همراه نخواهد داشت. بنابراین اگر قصد لینک سازی دارید، از وب سایتی بک لینک بگیرید که مبنای موضوعی آن مشابه با زمینۀ فعالیت سایت شما باشد. 


تاریخ ارسال پست: دوشنبه 20 بهمن 1399 ساعت: 19:21

مهمترین آمار سئویی در 2020

آمار مهم SEO در سال 2020

 
 

موارد زیر لیست کاملی از آمار به روز سئو است.

  • عوامل رتبه بندی گوگل
  • استفاده از موتور جستجو
  • جستجوی صوتی
  • سئو ویدئو
  • بهینه سازی موبایل
  • بک لینک
  • سئو محلی
  • کلمه کلیدی

ویکی دمی در این مقاله به شما کمک می‌کند، تا به آسانی به این آمار دسترسی پیدا کنید.

فهرست آمارهایی گه قرار است در این مقاله به آن پرداخته شود، به شرح زیر است:

  1. آمار کلیدی سئو
  2. آمارجستجوی صوتی SEO
  3. آمار سئو ویدئو
  4. آمار محلی SEO
  5. آمار سئو موبایل
  6. آمار بک لینک
  7. آمار کلمات کلیدی
  8. آمار موتور جستجو

1- آمار کلیدی سئو (Key SEO Stats)

ویکی دمی  موارد زیررا از مطالعات، نظرسنجی ها، گزارش ها و حتی بیانیه های گوگل به دست آورده است.

  1.  گوگل برای رتبه بندی وب سایتها از بیش از 200 فاکتور در الگوریتم خود استفاده می کند. (Backlinko)
  2.  گوگل در حال حاضر 86٪ ازسهم موتورهای جستجو را در اختیار دارد. (Statista)
  3.   Google تقریباً 32٪ از کل کلیک ها را به خود اختصاص می دهد. (Backlinko)
  4.  49٪ از کاربران گزارش داده اند که جستجوی ارگانیک، بهترین بازده برای کسب و کارهای اینترنتی را داشته است.
  5.  نتایج جستجوی ارگانیک که در صفحه اول گوگل قرار دارند به طور متوسط حاوی 1،447 کلمه است. (Backlinko)
  6.  53٪ از مخاطبان آمریكایی قبل از تصمیم گیری در مورد خرید یا عدم خرید، با استفاده از موتور جستجو در مورد محصولات تحقیق می كنند. (Google)
  7. حقوق متوسط برای یک متخصص SEO حدود 60.5 هزار دلار در سال است. (Backlinko)
  8. نزدیک به 60 درصد از صفحات موجود در 10 نتیجه برتر، بیش ازسه سال عمر دارند. (Ahrefs)
  9. لینک ها، محتوا ها و استراتژی دقیق و کاربردی از عوامل مهم در نتایج جستجو گوگل هستند. (Search Engine Watch)
  10. 59.2٪ از ترافیک وب در دنیا از جستجوی ارگانیک در Google  است.  (Sparktoro)

 

60درصد از صفحات که دارای رتبه تاپ هستند بیش از سه سال عمر دارند

گوگل روزانه چه تعداد جستجو انجام می دهد؟

در حال حاضر ، تعداد جستجوها در گوگل در طول روز، بیش از 7 میلیارد است که به معنای واقعی، در هر 81000 ثانیه دارای جستجو است. اگر بخواهیم سالانه تعداد افرادی را که از Google استفاده می کنند بررسی کنیم ، این تعداد بیش از 2.55 تریلیون جستجو در سال 2020 خواهد بود.

 منبع : Worldometers.

تعداد جستجوها در گوگل در سال 2020

در این قسمت می توانید ارقام واقعی که گوگل اعلام کرده است را مشاهده کنید:

  • 81،000 جستجو در هر ثانیه در سال 2020 ، در حالی که 63،000 جستجو در سال 2016 بوده است.
  • 4.9 میلیون جستجو در هر دقیقه در سال 2020 ، در مقایسه با 3.8 میلیون جستجو در سال 2016.
  • 292 میلیون جستجو در هر ساعت در سال 2020 ، در مقایسه با 228 میلیون جستجو در سال 2016.
  • 7 میلیارد جستجو در روز در سال 2020 ، در مقایسه با 5.5 میلیارد جستجو در سال 2016.
  • 212 میلیارد جستجو ماهانه در سال 2020 ، در مقایسه با 167 میلیارد جستجو در سال 2016.
  • 2.55 تریلیون جستجو در سال در سال 2020 ، در مقایسه با 2.00 تریلیون جستجو در سال 2016.

با این حال ، برای آن دسته ازافرادی که می خواهند ارقام واقعی را ذکر کنند، باید توجه داشته باشند که Google مدتی است که داده های خود را ارائه نمی کند و اطلاعات بالا جدیدترین آمار موجود در اینترنت است.

چند نفر روزانه از Google استفاده می کنند؟

به طور متوسط ، کاربر معمولی اینترنت 4 بار در روز در گوگل جستجو می کند. بر اساس این ارقام، تعداد افرادی که روزانه از جستجوی Google استفاده می کنند. با توجه به 7 میلیارد جستجو روزانه، تقریباً 1.7 میلیارد نفر تخمین زده شده است.

Google چند صفحه وب سایت را جستجو می کند؟

تعداد وب سایت ها در جهان امروز حدود 1.72 میلیارد تخمین زده شده است. در سال 2020 ،58 میلیارد صفحه وب در جستجوی Google وجود دارد که در مدت 5 سال 38.1 درصد افزایش یافته است. در سال 2013 ، گوگل 30 میلیارد صفحه را در فهرست خود گزارش داد که ماهانه 100 میلیارد صفحه را بررسی می كردند.

2- آمار جستجوی صوتی (SEO Voice Search)

جستجوهای صوتی در حال جایگزینی جستجوی سنتی و مبتنی بر متن هستند. بدیهی است که جستجوی صوتی، سریعتر و آسان تر از تایپ کردن روی صفحه کلید یا صفحه گوشی هوشمند است.

11- برایان دین پس از تجزیه و تحلیل 10،000 نتایج جستجوی گوگل دریافت که 40.7٪ از کل پاسخهای جستجوی صوتی از یک قطعه ویژه گرفته شده است.

  الگوریتم گورخر چیست؟

12- وب سایت های HTTPS حدودا 70.4٪ صفحات نتایج جستجوی صوتی را تشکیل می دهند. (Backlinko)

13- نتایج جستجوی صوتی به طور متوسط فقط 29 کلمه دارد. (Backlinko)

14- صفحات با استفاده از Schema فقط 36.4٪ از نتایج جستجوی صوتی را تشکیل می دهند. (Backlinko)

15-  در جستجوی صوتی وب سایت هایی که دارای لینک های قوی و مرتبط هستند، از رتبه خوبی برخوردارند. (Backlinko)

16-به طور متوسط از نتایج جستجوی صوتی در گوگل، 1،199 اشتراک در فیس بوک و 44 توییت دریافت می کنند. (Backlinko)

17-  سطح متوسط خواندن نسبت به شنیدن در یک جستجو، 9 برابر کمتر است. (Backlinko)

18- نتایج جستجوی صوتی معمولاً در مدت زمان 4.6 ثانیه بارگیری می شود، که 52٪ سریعتر از زمان بارگیری صفحه متنی است. (Backlinko)

19- صفحه نتایج جستجوی صوتی گوگل به طور میانگین شامل 2312 کلمه است. (Backlinko)

20- تقریباً 75٪ از نتایج جستجوی صوتی، یکی از 3 صفحه برتر رتبه بندی دسک تاپ برای یک جستجو خاص است. (Backlinko)

21- استفاده از جستجوی صوتی با تلفن همراه 3 برابر بیشتر از جستجوهای متنی است. (Watch Engine Watch)

22- 50٪ از کل درخواستهای جستجو تا سال 2020، جستجوی صوتی هستند. (ComScore)

سهم بازار جستجوی صوتی چه مقدار است؟

براساس داده های گوگل، جستجوی گفتاری، 20٪ سهم بازار از کل جستجوهای Google در ایالات متحده را دارد. انتظار می رود تا سال 2022 بیش از نیمی از خانه های آمریکایی دارای دستگاهی با بلندگوی هوشمند باشند.

چند نفر از جستجوی صوتی تلفن همراه استفاده می کنند؟

طبق گفته گوگل، 27٪ از کل جمعیت جهان در جستجوی صوتی از دستگاه های تلفن همراه استفاده می کنند. در سطح جهانی، از 3.50 میلیارد کاربر تلفن هوشمند، بیش از 1.1 میلیارد کاربرحداقل هفته ای یک بار از فناوری جستجوی صوتی استفاده می کنند.

چند نفر از الکسا یا Google Home استفاده می کنند؟

بیش از 50 میلیون بلندگوی هوشمند الکسا و Google Home در آمریکا وجود دارد که 2.52 نفرازآنها به طور متوسط در خانواده های آمریکایی دارای این بلندگوها هستند. در سال 2018 ، سایت آمازون  24٪ بین آمریکایی های 18 تا 24 ساله بازدید داشته است، که 44٪ آنها، هفته ای یک بار محصولات را با استفاده از جستجوی صوتی سفارش می داده اند.

3- آمار سئو ویدئو (Video SEO Statistics)

شکی نیست که ویدئوی آنلاین به سرعت در حال رشد است. سوال این است: چگونه فیلم های خود را بهینه کنیم تا در معرض دید افراد قرار بگیرند؟ و چگونه می توانید فیلم های خود را در رده دوم موتور جستجوی بزرگ جهان (YouTube) قرار دهید؟ 

23- تجزیه و تحلیل 1.3 میلیون ویدئو یوتیوب نشان داد که تعداد نظرات، تعداد بازدید، تعداد اشتراک و تعداد پسندیدن ها با رتبه بندی بالاتر YouTube ارتباط مستقیم دارد. (Backlinko)

24- مدت زمان فیلم های صفحه اول در YouTube به طور متوسط 14 دقیقه و 50 ثانیه است. (Backlinko)

25- 68.2٪ از نتایج صفحه اول YouTube ویدیوهای HD هستند. (Backlinko)

26- ویدیوهایی که مشترکان جدیدی دارند، در YouTube دارای رتبه بالاتری هستند.(Backlinko)

27- پست های وبلاگ حاوی یک ویدیو، 53 برابر بیشتر در رتبه بندی صفحه اول Google می باشند. (Convince & Convert)

28- پست های دارای ویدیو، بک لینک بیشتری کسب می کنند و افزایش 157 درصدی در بازدید جستجو را دارند. (Search Engine People)

29- برخلاف تصورعمومی، هیچ ارتباطی بین رتبه بندی YouTube و توضیحات ویدئویی که کلمات کلیدی آنها بهینه شده است وجود ندارد. (Backlinko)

ادامه را در سایت ویکی دمی به آدرس صفحه https://wikidemy.ir/seo-stats/ مشاهده نمایید.


تاریخ ارسال پست: شنبه 04 بهمن 1399 ساعت: 12:26

آموزش جامع بردکرامب

آموزش جامع بردکرامب

 
 

قطعاً یک بار هم که شده برای هر یک از ما پیش آمده که به خاطر درگیری های ذهنی و عدم تمرکز، فراموش می کنیم برای خرید چه چیزی وارد مغازه شده ایم. به ذهن مان فشار می آوریم تا یادمان بیاید چه چیزی می خواستیم؟ حال تصور کنید، عبارتی را در گوگل جستجو کرده و وارد وب سایت ها می شوید؛ اما موضوعات دیگری را مطالعه می کنید و یادتان می رود که چرا وارد این سایت شده اید و یا مطلبی که می خوانید همان مطلب مورد نظر شما بوده یا خیر؟ اینجاست که بردکرامب به کمک شما می آید.

بردکرامب یا نشانگر صفحات، یکی از اجزای مهم هر وب سایتی است که نشان می دهد شما در چه صفحه ای قرار دارید. همچنین این ابزار به گوگل کمک می کند که متوجه چگونگی ساختار سایت شما نیز بشود. ویکی دمی در این مقاله، توضیح جامعی را در رابطه با نشانگر صفحات می دهد و بیان می کند که این ویژگی چه تاثیری بر سئو سایت شما دارد.

حتما مطالعه کنید: آموزش رایگان سئو

بردکرامب چیست؟

بردکرامب یا Breadcrumbs یکی از قسمت های مهم هر وب سایت است. عبارتی که معمولاً در بالای هر صفحه از سایت قرار دارد و مسیری را به کاربران نشان می دهد که آن را طی کرده اند. شما با دیدن مسیر راهنما متوجه می شوید چه مسیری را طی کرده اید و می توانید بر روی هر کدام از آن مسیر ها کلیک کنید و به آن صفحه هدایت شوید.

هانسل و گرتل دو شخصیت داستانی بودند که به جنگل رفتند. هانسل تکه های نان را بر روی زمین می ریخت تا پس از رسیدن به مقصدشان بتوانند راه برگشت را پیدا کنند. نمونه دیگری از این داستان را در سایت ها می توان مشاهده کرد که به بردکرامب معروف است. شما می توانید از این ویژگی در صفحه نتایج گوگل نیز استفاده کنید. برای این کار کافی است با نصب افزونه یواست سئو در وردپرس، در صفحه نتایج گوگل نیز یک نشانگر صفحه اضافه نمایید.

انوع بردکرامب

نشانگر صفحات یا مسیر راهنما، مسیر حرکت کاربر در سایت را نشان می دهد که کاربر می تواند بر روی هر مسیری که می خواهد به آن بازگردد، کلیک کرده و به آن صفحه هدایت شود. بردکرامب انواع مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. نشانگر صفحات موقعیت
  از بک لینک (back link) و انواع آن چه می دانید؟

این نوع نشانگر، معمولاً در بالای صفحات قرار دارد و به بردکرامب سلسله مراتبی معروف است. این نوع مسیر راهنما به شما نشان می دهد که از صفحه اصلی چه مقدار فاصله گرفته اید و در کجای سایت قرار دارید. برای مثال ویکی دمی > سئو از صفر تا صد > سئو داخلی.

  • نشانگر صفحات تاریخچه یا هیستوری

همان طور که از اسم این نوع نشانگر مشخص است، می توان فهمید که طبق فعالیت هایی که کاربر انجام داده، به وجود آمده است. این نوع نشانگر به کاربر نشان می دهد که چه مسیر هایی را در سایت پیموده است.

  • نشانگر صفحات ویژگی

قطعا برای شما پیش آمده که برای خرید لباس وارد وب سایت فروشگاهی شوید. هنگامی که در حال انتخاب لباس هستید، طبقه بندی و دسته بندی هایی را در رابطه با انتخاب سایز و رنگ مشاهده می کنید. اینجاست که بردکرامب ها مبنی بر رنگ و اندازه به شما نمایش داده می شوند.

انوع بردکرامب

ضرورت استفاده از بردکرامب چیست؟

وب سایت هایی که ساختار پیچیده و سختی دارند و دسته بندی های زیادی را برای موضوعات و قسمت های مختلف سایت قرار داده اند، بهتر است از مسیر راهنما استفاده کنند تا کاربر در سایت گم نشود. از بردکرامب در هر سایتی می توان استفاده کرد؛ اما به شرطی که سایت دسته بندی های منظم و درستی داشته باشد.

تاثیر بردکرامب بر سئو سایت

  1. کاهش نرخ پرش

هنگامی که وب سایت شما نشانگر مسیر را دارا باشد، کاربر با خیال راحت در سایت شما می چرخد و باز هم به همان محلی که مد نظرش باشد باز می گردد. این ویژگی باعث می شود نرخ پرش سایت شما کاهش یابد و کاربر مدت زمان بیشتری را برای گشتن در سایت شما صرف کند. کاهش نرخ پرش باعث بهبود سئو سایت شما نیز می شود.

  • بهبود تجربه کاری

همان طور که گفتیم، ممکن است افرادی که در سایت شما در حال جستجو مطلبی هستند، فراموش کنند از کجا به کجا رسیده اند و این مسیر راهنمای وب سایت شماست که به آنها نشان می دهد باید به چه صفحه ای بازگردند که این خود موجب رضایت کاربر از سایت شما می شود. این رضایتمندی باعث می شود کاربران شما به طور مستمر به وب سایتتان مراجعه کنند.

 برای خرید backlink با ما در ارتبلط باشید.

  • مفید برای نسخه موبایلی
  الگوریتم کبوتر چیست؟

این نشانگر ها با فونت کوچک و به صورت افقی در بالای صفحه سایت قرار می گیرند که باعث می شود برای کاربرانی که با موبایل وارد صفحات سایت می شوند، قابل دسترسی باشد.

  • کاهش کلیک کاربران برای رسیدن به مقصد

بردکرامب، باعث می شود تعداد کلیک های کاربرانی که می خواهند به مطلب مورد نظرشان دسترسی پیدا کنند، کمتر شود و کار را برای آنان آسان تر کند.

  • دسترسی راحت موتور جستجو به سایت

ربات های موتور جستجو برای ایندکس کردن صفحات وب سایت، وارد ساستتان می شوند و از روی نشانگر سایت مسیرشان را پیدا کرده و به مطالب مورد نظرشان دسترسی پیدا می کنند. با داشتن راهنمای مسیر، ربات های گوگل به راحتی ساختار سایت و لینک های صفحات را بررسی می کنند و این برای وب سایت شما یک مزیت به حساب می آید و بر رو سئو تأثیر مثبتی دارد.

مطالب مرتبط: 200 فاکتور سئو در سال 2020

  • افزایش نرخ کلیک

اگر شما مسیر درستی را برای صفحات سایت در نتایج جستجو گوگل قرار داده باشید، هنگامی که در صفحه نتایج جستجو هستید می توانید ساختار سایت را ببینید و با توجه به آن توجه کاربر را به سایتتان جلب کنید. این باعث می شود نرخ کلیک یا همان CRT سایتتان افزایش یابد.

نحوه اضافه کردن بردکرامب به سایت

برای اضافه کردن نشانگر به صفحات وب سایت چندین راه مختلف وجود دارد. اگر شما وب سایتتان بر روی وردپرس است می توانید با نصب افزونه Yoast SEO این کار را به راحتی انجام دهید؛ اما اگر از CMS دیگری برای سایت خود استفاده کرده اید، روش نصب مسیر راهنما متفاوت خواهد بود. حتی می توانید کد ها را به روش دستی نیز وارد نمایید.

اضافه کردن بردکرامب با افزونه یواست کار بسیار راحتی است؛ چرا که ویژگی های مورد نیازتان را به سایت اضافه می کند. برای نمایش راهنمای مسیر، باید کد های زیر را به قالب سایتتان در صفحه ای که می خواهید نمایش داده شود اضافه نمایید.

  معرفی الگوریتم پنگوئن و فرار از جریمه آن

<?php
if ( function_exists(‘yoast_breadcrumb’) ) {
yoast_breadcrumb( ‘</p><p id=”breadcrumbs”>’,'</p><p>’ );
}
?>

این کد ها را می توانید در فایل های page.php یا single.php قرار داده و در برخی دیگر از قالب ها باید این کد ها را در انتهای فایل header.php قرار دهید. اضافه کردن این کد ها به functions.php  راه خوبی نمی باشد و ممکن است مشکلاتی را برای سایت به وجود آورد.

پس از وارد کردن کد ها باید به سربرگ بردکرامب در تنظیمات افزونه یواست رفته و بررسی کنید که این ویژگی فعال است.

نحوه اضافه کردن بردکرامب به سایت

آیا برای سایت مان مسیر راهنما نیاز داریم؟

قبل از هر کاری، ابتدا باید یک نقشه از سایتتان تهیه کنید و ببینید که وب سایت شما ساختاری سلسله مراتبی دارد یا خیر. سپس باید بررسی کنید که وجود مسیر راهنما، دسترسی کاربر به سایتتان را آسان می کند و به بهبود تجربه کاری منجر می شود یا خیر. پس از آن باید مقالات داخل وب سایتتان را مورد بررسی قرار دهید. اگر مقالات شما در یک ساختار خطی و سلسله مراتبی قرار گرفتند، بهتر است آنها را دسته بندی کرده و یک مسیر راهنما برای آن تهیه کنید.

این نکته را در نظر بگیرید که اگر سایت شما به صورت تک سطحی است، شما نیازی به نصب بردکرامب روی آن ندارید.

سخن پایانی

ما در این مقاله، آموزش جامعی را در رابطه با بردکرامب و نحوه نصب آن بیان کردیم. شما می توانید با استفاده از این ویژگی، نگذارید کاربران و ربات های جستجو در سایتتان گم شوند. کاربران با مشاهده مسیر راهنما به راحتی می توانند ساختار سایت را درک کنند و وقت بیشتری را برای گشتن درون آن صرف نمایند. همین دلیل باعث شده گوگل به این ویژگی علاقه خاصی داشته باشد.


تاریخ ارسال پست: سه شنبه 25 آذر 1399 ساعت: 13:42

ليست صفحات

تعداد صفحات : 4